Jump to content

Motorfester til granada 2.0L og fordeler Ø.kjøpt


Trones...

Recommended Posts

Hei.

Er på jakt etter begge motorfester og komplett fordeler til en 2.0L granada.

Fordeler MÅ være av den gamle typen.

 

# 950 36 918

Edited by Trones...

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

viss det er motorfestelabbene som er skrudd på motoren (ohc) du meiner så har eg muligns slike, må berre leite litt, har nok ikkje gummiklossene... ang fordeler så har eg til is med brunt lokk og grått lokk og forgasser sierra uten vac (motorer med den store sølvfargede styreboksen)

Link to comment
Share on other sites

har sendt deg en pm :) var tenkt og sende deg en sms helt til eg trykte inn mobnr ditt og fant ut det var mer en 8siffer ;) så d bør du endre :D

 

kom på det etter eg sente pm men har faktisk fordeler og tenningsboks liggende og til 2,0 granada..

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

da er tlf.nr fikset :D

Er armene og gummien jeg er på jakt etter. komplett fra travers og til motorblokk for å si det sån :)

Ang- fordeler så skal det vistnok være uten noen elbokser osv. mest sansynlig med vacum, men må sjekke dette nærmere da det er en kompis som jeg hjelper å få bilen komplett han har kjøpt seg :)

 

flere som har motorfestelabbene men ikke gummiklossene, så er det noen som vet om dette kan hentes fra en annen ford??

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

da er tlf.nr fikset :D

Er armene og gummien jeg er på jakt etter. komplett fra travers og til motorblokk for å si det sån :)

Ang- fordeler så skal det vistnok være uten noen elbokser osv. mest sansynlig med vacum, men må sjekke dette nærmere da det er en kompis som jeg hjelper å få bilen komplett han har kjøpt seg :)

 

flere som har motorfestelabbene men ikke gummiklossene, så er det noen som vet om dette kan hentes fra en annen ford??

 

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Ovrig/Motorfester/

disse festene passer fint ;) har 2stk nye liggende og motorfestene som er på blokka om du er intr ;)

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle tilbudene som er kommet på PM og her. :)

 

Motorfester komplette er i posten sitt system å på tur til meg:)

Super service, kjapp og billige deler fra brakka!!! handler gjærne flere ganger med han :D

 

Da er det kun komplett fordeler igjen. Er gammeltypen med stift. til en 1979modell 2.0L motor.

Evt. nyere type vis det er enkelt å montere den.. noen som vet?

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Finnes det virkelig ikke en eneste fordeler av denne typen i landet?? :blink:

Må da være noen som har en gammel transit, capri, taunus eller granada bak en fjøs eller noe med en 2.0L i..

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Finnes det virkelig ikke en eneste fordeler av denne typen i landet?? :blink:

Må da være noen som har en gammel transit, capri, taunus eller granada bak en fjøs eller noe med en 2.0L i..

 

 

Har en hel haug.

 

Noen av disse som passer?

Noen av de har stift.

 

IMAG0312.jpg

 

IMAG0313.jpg

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Den til høyre kan vi utelukke med en gang da den er til v6 og ikke til 2L.

så står jo valget mellom de fire andre igjen..

Vet den skal ha stift.

Skal ikke ha noe ledninger til el bokser etter det jeg har sjønt..

Problemet er at bilen er kjøpt uten fordeleren, så det er ikke så enkelt dette :blush:

Noe skal ikke har litt info som kan hjelpe til her?? :D

Får evt. prøve å fikse bilder av en sån fordeler av en lik granada her i området..

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

viss du ser på det øverste bildet så kan du bruke alle bortsett fra den til høgre den er fra sierra ca84- og har ikkje sentrifugalvekter, den i midten er den beste men må brukes sammen med en passende tenningsmodul/coil og denne er det beste valget... finnes i transit med ohc ca 82-, granada 82-, sierra -84, de tre siste er stift tenning og kan også brukes, enkel å koble opp, må brukes sammen med coil som er beregnet for stift, ledningen fra fordeleren kobles ganske enkelt på - (1) siden på coilen pass på at du har 12v fram til coil om du ikkje har coil som er beregnet for formotstand

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...