Jump to content

brakka

Gjest
  • Posts

    404
  • Joined

  • Last visited

About brakka

  • Birthday 11/03/1975

Medlemsinfo

  • Bosted
    Nannestad
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Nannestad

brakka's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Skal selge en Escort 1.6 1996 modell. Det er en tre-dørs i standard vinrød. Sprukkne fangere og litt småbulker følger med. Bilen er forsåvidt i grei stand. Den har gått ca. 130 000 km. Brukbar for rust. Litt overflaterust på bakluka og på ene kanalen. Den må EU-godkjennes.(Ble godkjent i fjor høst da jeg kjøpte den.) Det som jeg vet er galt er bakbremser, har nye bånd. Senkesett uten papirer, har orginalfjærer. Hull i førersete, har annnet som er helt. Selges som den står da tid og lyst ikke er tilstede. Skilter står på og det er ingen avskiltingsbegjæring på den. Årsavgift er betalt og forsikring i orden. Bra vinterdekk og opptil flere sommerdekk i varierende stand. Lettjønnhjul både sommer og vinter. CD-spiller er det også. Bilen står på Nannestad. Akershus. Pris er ca.5000 Telefon. 90033514 Passer kanskje som vinterbil? Ellers er det ett godt utgangspunkt for en førstebil eller ett morsomt projekt.. Bilde fra i fjor høst Fra da jeg kjøpte den. Skal prøve å legge ut oppdaterte bilder i morgen..
  2. Skal skifte pollenfilter på min S-Max. Hvor er det og hvordan skal det gjøres?
  3. Man kan da vel bruke 6-trinnskassa fra mx-5??
  4. Mercury Grand Marquise 1999 modell vurderes solgt. Dette er søstermodellen til Ford Crown Victoria. Dette er en fullutstyrt modell med 4.6 liters V8. Dette er en amerikansregistrert bil som går her på spesialtilatelse. Skal bilen registreres på norske skilt må alle avgifter betales. Vurderes solgt for bud over 20 000. Dag Henning Livden Nannestad Akershus Tlf: 90033514 Hvis interesse ta kontakt her i tråden, PM eller telefon..
  5. Ja den glemte jeg. Er vel interval på 120 000 eller 5 år der vel. På den første utgaven som var 1.6 var det 60 000. På sisteutgaven jeg har nå med 125 hk er det 140 000...
  6. Skal være ganske grei de. Har hatt noen av de men sjekk om det er byttet olje jevnlig hvis mulig. De tåler dårlig å gå med dårlig olje. Ellers er det vel det samme der som med alle andre motorer. Går de greit å starte, lekker det noen plass og sånne ting..
  7. Behold Caprien. Det virker som det er den du forsatt har følelser for. Selg resten slik at samvittigheten ikke tynger. Da skal det fort ikke mye til før Caprien er på veien.
  8. brakka

    Åpne førersete

    Man tar tak i bunnen og bender forsiktig to låselister fra hverandre. Når man setter de sammen klemmer man.. (her gjelder det å svare selv)
  9. Skal ikke prøve å belære noen her inne men tenkte jeg kunne legge ut om ting jeg gjør med S-Maxen min her. Forklare litt om hva og hvordan jeg gjør det. Har noen andre tips og triks de vil dele er de velkommen til det. Første feil med bilen oppsto for litt over en uke siden. På tur hjem fra Tyskland syntes jeg at det luktet diesel og jeg stoppet for å sjekke hva det kom av. Det viste seg at returrøret for dieselen hadde sprukket. Dette var lørdag og delen var noe vanskelig å få på kort varsel så jeg bestillte delen og reiste på jobb. I dag kom delen i posten og da kunne jeg reparere "familiebrakka".. Man åpner panseret og da ser det slik ut.. Fjern plastdekselet og rørhel...e kommer til syne.. Det første man må gjøre er å løsne kabelen fra dysen på sylinder nr. 2. Deretter kabelen til trykkvakt på returrøret. Ta så og demonter åndeslangen til toppdekselet. Trykk så mot låsefjærene på hver dyse og bend forsiktig løs koblingene på dysene. Dette gjøres greit med en tang og en flattrekker. OBS. Låsefjærene er løse så de kan lett falle ned. Ta så å løsne røret fra koblingsdelen som forbinder røret fra dysene, dieselpumpen og røret tilbake til tanken. Her er et bilde som viser koblingsdelen. Tre forsiktig ut delen du skal bytte ut. Den er festet med et klips som man kommer til med en tang. Her er bilde av de to delene jeg har snakket om.. Øverst ser man samlerøret fra dysene, nederst koblingsdelen mellom tank, dyser og dieselpumpe. Fra Ford får man begge deler men i mitt tilfelle trengte jeg jo bare samlerøret. Tok alikevel å byttet koblingsdelen også da denne også var lett å bytte ut. Koblet fra to rør og klemte på klipset under stålfestet. Igjen med en tang. Når man monterer tilbake reverserer man bare rekkefølgen men her er et par tips. Koble sammen samlerøret og koblingsdelen før du trykker de på plass. Det er nemlig meget trangt å få åpne låsingen på samlerøret mot koblingsdelen. Når du skal montere koblingene mot dysene trenger du ikke å trykke på låsefjærene. Bare trykk de mot dysene og bend de forsiktig på plass med en flattrekker. Dette er en meget kurant operasjon å gjøre selv. Dette er gjort på 5 til 10 minutter. Verktøyet du trenger er en flattrekker og en langsnutet tang. Man må ikke lufte eller noe. Bare å demontere, montere og starte opp.. Hilsen brakka..
  10. Har desverre ikke bilder men første var en 1970 Datsun 1200 dl og bil 2 var en 1981 Taunus med Kirkebakkenmotor. 1300 utveksling gjorde den rask i aksen men toppfarten begrenset seg til 120.
  11. brakka

    Åpne førersete

    Lurer på om noen har åpnet nyere seter til Ford. Jeg har en S-max hvor ei fjær i seteryggen har løsnet. Vil egentlig bare løsne trekket slik at jeg får den på plass igjen..
  12. Bensinutgaven til far min hadde det. Dieselutgaven jeg hadde var uten. Så da er vel svaret nei. Det er ikke standard på alle. Dieselen min hadde derimot sperre og det hadde ikke den til min far.
  13. Skjønner ikke hvorfor dere gnåler på den VM dieslen. Hadde en 96 Scorpio med den motoren. Byttet olje og filter hver 10 000 og det var servicen den fikk. Kjørte som en gris med den. Ofte brukt til Tyskland da kona er tysk. Kjørte Nurburgring med den. Var til England og veldig mye full fres i lange perioder. Bilen var så som så men motor og driverk var godt som gull. Holdt mye bedre og gikk bedre enn Mondeo 04 jeg byttet til.
×
×
  • Create New...