Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en 97modell stv jeg driver å skrur på. På denne bilen sliter jeg spesielt med låsene. Sentrallåsen fungerer ikke, og dermed blir dårlige låsesylindre et problem, da sjåpførdøra ikke kan låses opp, og lås på bagasjeromsdøren er helt ødelagt.

Har så en 95mod sedan på hånden der låsene er feilfrie, og vurderer kjøpe denne, OM da det er samme låsene som står i?

Blir meget glad om noen kan gi et godt svar på dette.

Posted

Låssylinderne mener jeg er like men selve låsenkassen på stv bakluken er forskjellig på mk1 og mk2. Du må bytte sylinderne.

Ang. sentrallåsen, sjekka at du ikke har brudd eller irr på skjøtekontakten som ligger under teppet(førersetet)? Ligger flere tråder ang dette på Mondeo underforumet.

Ellers er utrolig hva et dieselbad på et par tre dager gjør med låssylindere :D

Posted

Har hatt ute setet og sjekket dette sammensuriumet, og i mine øyne så det ganske anstendig ut når det kommer til irr og ledninger.

Dieselbad kunne jeg kanskje prøvd. men en av låsene virker helt totalt gåen. Null nøkkelbevegelse.

Posted

Prøve et diesel bad du. La det ligge et par tre dager. Sett i nøkklen og prøve vri nøkklen forsiktig frem og tilbake. Prøv litt hver dag. Pleier å funke om ikke skivene er tæret helt bort da.

Posted

Har hatt ute setet og sjekket dette sammensuriumet, og i mine øyne så det ganske anstendig ut når det kommer til irr og ledninger.

Dieselbad kunne jeg kanskje prøvd. men en av låsene virker helt totalt gåen. Null nøkkelbevegelse.

må ta i skjøtene og knekke litt på dem, er 2 skjøter under der, klipp dem og lodd på nytt.