Jump to content

Parklys-lampe i dashen lyser alltid?


Aalsen

Recommended Posts

Han sikter nok til parklyslampa(den grønne), og ikke til frostlampa. Denne lyser hele tiden så lenge du har automatiske kjørelys. Tror den lyser på mondeoen min også, husker ikke.

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Ja, mente parklyslampa :P Jeg fikk "mangel" på at parklyslampa lyser hele tiden på eu-kontrollen. Senere spurte jeg om å få det fikset, men da sa de at den skal lyse hele tiden.

 

Tenkte jeg bare skulle spørre her inne, om noen har det samme :)

Link to comment
Share on other sites

Mangel!?!

Den indikerer at du har parklys tent, noe din bil har hele tiden siden du har automatiske kjørelys.

Det er en funksjon, ikke noe advarsel el.lign.

Helt som det skal være m.a.o. ;)

 

Be kontrolløren om å ta seg et lite kurs ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hehe, var samme verkstedet som tok eu :P

Synes det er klønete av ford med en slik løsning. Greit at parklysa lyser hele tiden, men lyset på dashen burde ikke lyst før jeg vrir lysbryteren til parklys og kun hadde de på. Hva er vitsen med å varsle at jeg har på parklys når jeg bruker kjørelys? Er vel i bunn og grunn en advarsel for å varsle at man kjører med parklys og ikke bruker kjørelys?

 

Jaja, amerikanere

Link to comment
Share on other sites

Hehe, var samme verkstedet som tok eu :P

Synes det er klønete av ford med en slik løsning. Greit at parklysa lyser hele tiden, men lyset på dashen burde ikke lyst før jeg vrir lysbryteren til parklys og kun hadde de på. Hva er vitsen med å varsle at jeg har på parklys når jeg bruker kjørelys? Er vel i bunn og grunn en advarsel for å varsle at man kjører med parklys og ikke bruker kjørelys?

 

Jaja, amerikanere

Ameri-hva-for-noe ?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, var samme verkstedet som tok eu :P

Synes det er klønete av ford med en slik løsning. Greit at parklysa lyser hele tiden, men lyset på dashen burde ikke lyst før jeg vrir lysbryteren til parklys og kun hadde de på. Hva er vitsen med å varsle at jeg har på parklys når jeg bruker kjørelys? Er vel i bunn og grunn en advarsel for å varsle at man kjører med parklys og ikke bruker kjørelys?

 

Jaja, amerikanere

 

 

Klønete? Ford blir jo ikke akkurat laget primært for vårt marked der kjørelys er påbudt.

Vi er veldig små i den store sammenhengen, mtp. antall biler.

 

Dette symbolet lyser jo når du har kjørelys på også..

Så sant parklysene er tent, lyser dette lyset. Og de er tent så sant tenningen er på.

 

Ameri-hæ?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Forstår forsåvidt det, men jeg har aldri vært borti biler hvor parklampa lyser konstant. Det hadde ikke kosta dem mye å endre på det.. Ikke at jeg klager, men dette var bare uvant :)

 

Ford er amerikansk!

 

Det at Ford ikke blir laget primært for vårt marked, hva hadde det egentlig å si? I f.eks. USA er det ikke påbudt med kjørelys om dagen, så der slår de av lysene. Det kan man ikke på våre, ergo er de laget for vårt marked. Og skulle man først endre på det, kunne man også endret på parklyslampa i dashen

Edited by Aalsen
Link to comment
Share on other sites

Tenkte meg at det var noe sånt som "uamerikansk Ford" ja :P Enda godt det, de amerikanske bilene er det bare skruing på :whistling:

 

Ford er fremdeles et amerikansk merke, men amerikanerne har ikke patenten på Focusen, det har europeerne i Ford sitt navn?

 

Sånn sett ja, det er jo egentlig ganske smart hvis hovedlyspæra går og det er helt mørkt ute. Da vil det fremdeles være lys i hele lykta :blush:

 

Jeg har forresten måtte vent meg til to lys i dashen, parklyset og frostlyset som lyser hele tiden :P Hehe!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...