Jump to content

Koble musikkanlegg?


Aalsen

Recommended Posts

Heisann! Mine kjære flinke hjelpere :D

 

Jeg har en focus 05 (faceliften)

 

Jeg har tatt med meg subwoofer og ledninger fra min forrige gamle bil. Hvordan er det å koble til dette i en såpas ny focus?

 

Bilen er helt original, altså original radio. Å koble strøm fra batteriet til suben er vel standard. Men hva med signalkabelen fra spilleren til suben? Og styrestrømmen? Er det mulig på den originale cd/radioen? Må være et helvete å komme til i så fall?

 

Eller er eneste løsning å kjøpe standard spiller?

 

Hvis ikke det går, blir da eneste løsning å kjøpe ny (gammel) bil? :P

 

 

Jeg ser nå at denne tråden skulle ligget i et annet forum :s

Edited by Aalsen
Link to comment
Share on other sites

du har to valg sånn jeg ser det.(i forhold til signal) det ene er å kjøpe en høy/lav nivå adapter å koble på høytaler utgangene bak i bilen.

 

det andre er å kjøpe en ny uorginal spiller med tilhørende monteringsramme å koblinger.

 

 

det første valget er det billigste å ikke det beste. du mister to høytalere(bak) å lydkvaliteten vil ikke være like bra som valg nr2(ikke merkbart for vanlige ører hvis jobben blir gjort skikkelig)

 

det andre valget er jo den klare vinneren i mine øyne. du kan velge en spiller med akkurat de funskjonene du vil ha. f.eks. usb tilkobling å bluetooth handsfree. du kan kjøpe en spiller med skjerm å få dvd underholdning på kjøpet å sist men ikke minst... lydkvalitet:) ved kjøp av en skikkelig spiller vil lydkvaliteten garantert bli bedre enn med den original spilleren:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Bytta til en Pioneer F20BT i min C-Max selv uten å bytte høytalere ble lyden MYE mer balasert :)

Venter på svoger så skal vi snekre kasser for å ha i hjulbrønn samt montere 15,4" flippdown skjerm i taket :)

 

Underholdning på sitt beste for barna bak :)

S-Max AWD 2016


 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Det så faktisk ikke så dumt ut ;)

 

Hvis jeg skal beholde originalradioen og koble til sub og forsterker med hjelp av denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=19033025 , vil ikke den stjele lyden fra to høyttalere? Dvs at jeg må koble ut to høyttalere for å koble til denne?

 

Hvor på fordstereoen kobler jeg strømmen som skal gå til forsterkeren? (styrestrømmen?) Tynn strømkabel..

 

Siste dumme spørsmål, strømmen som går fra batteriet til forsterkeren, er det et eget hull i torpedoveggen hvor denne passer gjennom og som er tett? Som ikke slikker inn vann når det regner.. Titta så vidt i motorrommet men så ikke noe ved første øyekast.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...