Jump to content

17m'en min:)


2.3 GL

Recommended Posts

tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av prosjektet mitt:) litt for å inspirere meg selv å litt for å vise den fram til andre.

 

disse bildene er nesten 3 år gamle å desverre har ikke mye skjedd siden da:( men håper å finne nytt mot i sommer så jeg ihvertfall blir ferdig med karroseriet i sommer:)

 

nok prat. her er bilder:)

 

17m001.jpg

 

17m002.jpg

 

17m003.jpg

 

17m004.jpg

 

17m005.jpg

 

17m006.jpg

 

17m007.jpg

 

17m008.jpg

 

håper noen liker det de ser:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

ja det er en lekker farge:) gruer meg til å få matchende lakk til den. svart matt frister no veldig men frykter at det blir alt for harry på en bil som dette.

 

er desverre svært få av disse. skulle gjerne hatt mer motivasjon til å drive med denne bilen men tid,penger å kunnskap jobber konstant med å holde motivasjonen på bunn. har bestemt meg for at denne bilen skal få rusten fjernet skikkelig å "profft"

 

har ikke lyst til å bare hekle sammen et karroseri som henger sammen med kitt å kjærlighet:)

 

tanken om å selge den til noen som kan fikse den skikkelig er tilstede ofte. men har rukket å bli glad i bilen så jeg klarer liksom ikke helt å kvitte meg med den:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Den der var stilig, er ikke ofte å se p7b turnier ( å i tillegg 3 dørs :rolleyes: ) Den så da ikke så dårlig ut heller, har sett verre prosjekter det har blitt strøkne biler av.

1970 Ford Torino Sportroof
1967 Ford 17m turnier ( fruas` bil )
1971 Ford 26m Ht+ 1971 Ford 17 m RS ht. Prosjekt+ 17m ht delebill
2007\8 Ford Mondeo stv 2,0 tdci

2009 Ford kuga 2,0 tdci Titanium ( fruas` bil )

Link to comment
Share on other sites

takk takk. det er en p7-1/a faktisk. 68 modell. den er på ingen måte dårlig:) noe rust i innerskjermer foran er alt jeg har greid å finne så langt.

også er den veldig tørr i hjulbuer å sånn så det er en del overflate rust. men ellers er den så solid at han jeg hadde den på eu godkjenning hos nesten ble litt sur for at han ikke fant noe viktig å pirke på. eneste den fikk på i 2008 var bærearmsforinger, skeiv bremsekraft bak å at bremselyset hang på:)

 

men jeg er en pirkete jæ**l så når ting først ble plukket ned så ble hele fronten demontert. å sånn står den ennå:( håper å få karroseriet i orden i år så kan jeg ta motor å alt det der neste år eller noe sånt

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

P7- 1\a så klart. Min feilk :blush: Du får legge ut flere bilder\info. Liker M

1970 Ford Torino Sportroof
1967 Ford 17m turnier ( fruas` bil )
1971 Ford 26m Ht+ 1971 Ford 17 m RS ht. Prosjekt+ 17m ht delebill
2007\8 Ford Mondeo stv 2,0 tdci

2009 Ford kuga 2,0 tdci Titanium ( fruas` bil )

Link to comment
Share on other sites

fort gjort:) har ikke så mye mer å legge ut akkurat nå desverre. bilen står nedsnødd ute.

 

men litt info om bilen skal jeg klare:)

 

1968 mod 1700s

 

v4 på 70hk? enkel forgasser.

 

gulvgir, fire trinns med revers ned å bakover.

 

forsterkede fjærer bak, i følge forrige eier ble disse montert på bilen da den var nesten ny.

 

solgt ny på lillehammer til han som eide stavseth auto å gikk som demobil der oppe en stund før en lokal dekkforhandler der oppe kjøpte den å hadde den til han avgikk med døden. da kjøpte sønnen til første eier den tilbake å jeg kjøpte den av han noen år seinere.

 

jeg fikk også med en god del bøker av han. bl.a. verksted hånbok for diverse M modeller å et par bøker om taunus av nyere slag.

 

så mye mer er det vel ikke å si om denne annet en at det er en nydelig bil å kjøre å den er mye mer lett kjørt en man skulle tro:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...