Jump to content

Ford Focus 2006 1.6 TDCI


Mast

Recommended Posts

Hei

 

Har som sagt en Focus Stasjonsvogn fra 2006 og når jeg starta bilen i dag så blåser det ikke i bilen men klimaanlegget lyser, men det kommer ikke noe luft, finner også ganske fort ut at jeg heller ikke får ut noe spylerveske, hører heller ikke spylerveske motoren jobber, og jeg får ikke opp noe ute temp i kjøre comp.

Tempen på motoren gikk også unormalt fort opp men i og med det er litt uggent ute så er det ikke godt og si hva som er riktig her.

 

Er det noen som kan hjelpe meg litt på vei her? Trenger bilen min.

Link to comment
Share on other sites

Har også problemer med vifta til klima på min -05 Focus, samt tankmåler som stopper der den føler for, og masse varsellamper som lyser... Ingen sikringer som er ødelagt noe sted, så disse bilene har nok noe mer alvorlig feil enn som så...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

Har nå sjekket både sikringsboksen som sitter inne i motorhuset og den som sitter under hanskerommet men finner ingen sikringer som er røket.

Kan dette ha noe og gjøre med termostaten?

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarte ikke og finne ut om viftemotoren til klima anlegget og spylerveske motoren går på samme kurs i bilen, heller ikke hvem kurs de går på.

Det kan selvfølgelig være et rele men da må i mitt tilfelle være et rele som styrer begge motorene.

 

er det noen som har noen tips på hvem sikring som skal byttes eller om det kan være noe annet galt.

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

kabel er kansje ikke korrekt ord, men det sitter en plugg som ser ut som litt smal og bred din kobling som sitter under hanskerommet ved sikkringsboksen.

Denne hadde ramlet ut?? ikke spør hvordan men den må nok ha løsnet over tid og med den snø måkingen i vi har her i byen så er det jo litt humpete.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...