Jump to content

Larzen's Mk3 Mondeo 2.0


Larzen

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg for noen uker siden en 2002 Mondeo. Bilen var mer eller mindre ett impulskjøp, men er sålangt fornøyd med bilen. Opprinnelig er jeg Volvomann, men denne gangen ble det en Ford. Har tidligere hatt en 94 Mondeo og en Jaguar X-type som deler mye av teknikken med Mk3 Mondeo.

 

Bilen er en 2002 Mondeo 2.0 bensiner, praktisk talt ribbet for utstyr. Den har tidligere tjenestegjort som uniformert politibil og har derfor noen krigsskader, men bilen var billig å duger sikkert til mitt bruk.

 

Mondeonykjpt.jpg

Slik ser bilen ut

Eneste som er gjort er og montere solfilm.

 

IMAG0021.jpg

Her ser man interiøret, noe vandalisert av onkel blå, men skal se om jeg ikke får fikset det litt. Mobilholderene skal bort snarest.

 

Har også noen felger etter min gamle bil, en Volvo V70. Felgene heter Odysseus og er en orginal Volvo tilbehørsfelg til V70II. Måtte prøvemontere de på bilen for og se ann passformen.

IMAG0018.jpg

IMAG0020.jpg

IMAG0019.jpg

Syns ikke det ble så verst, felgen er 18x8 med ET på 55 og samme navåpning som på forden, så den passer rett på.

Disse skal monteres på bilen til sommeren med 215/35-18 Falken dekk, skulle egentlig hatt noen større dekk, kansje 235/40-18 eller noe slikt.

 

Ellers så liker jeg og ha bilene slik at det ser orginalt ut. Vurderer og skifte til facelift støtfangere, skifte til hvite blinkelys, senke ca 30mm. Innvendig skal jeg se om jeg finner skinnseter, montere dobbeldin spiller med DVD og 3M carbonfiber folie på midtkonsollen, rundt girspaken og på de plastikkgreiene på rattet.

 

Er det mulig og ettermontere klima, cruse controll og kjørekomputer?

Link to comment
Share on other sites

Nja... Som du ser er midtkosollen allerede modifisert for og ta 2x enkel din. Skal bygge det om litt til dobbeldin med glassfiber og ordne slik at det ser bra ut og kle den i 3M sin carbonfiberfolie såkommer det sikkert til og bli knall.

Link to comment
Share on other sites

Har en uskjert midtkonsoll liggende ;)

 

Lyst på ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal prøve og lage noe til av denne midkonsollen før jeg eventuelt kjøper en ny en.

 

Klima vil jeg hovedsaklig ha siden det ser bedre ut. Jeg bor tross alt i Finnmark, og det er egentlig svært skjelden at jeg faktisk har behov for og kjøle ned bilen.

 

Noen som har noen linker til en hekkspoiler?

 

Har også lagt merke til at eksosstussen på denne er en stusselig liten sak, som kan minne om en dieselstuss siden den blåser all eksosen ned i bakken. Så den skal byttes med en annen, men den lokale bilXtra hadde ikke inne noen som kunne se orginal ut, alle var enten med blått neonlys, 4-5" store eller slike dtm stusser. Får leite litt videre. Vet at den orginale til 1.gen V70 ser bra ut, og koster ikke skjorta, så kan hende at det kommer enda flere Volvodeler på denne bilen framover.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Da har bilen fått sommerdekkene på. Felgene kommer egentlig fra en 2008 Volvo v70 T6, heter Odysseus og er produsert av Borbet. Dekkene ble Falken FK452 i 215/40-18 siden jeg hadde de liggende. Neste gang jeg skifter dekk blir det mest sannsynlig 235/40-18 da jeg synes et disse ble litt små. Felgene er 18x8" og har ET på 55, så de passet fint på bilen, senterhullet var også perfekt.

 

Kommer noen bedre bilder når jeg har fått pakken min fra scandicshine med snadder fra Chemical Guys, gidder ikke begynne å vaske uten noen skikkelige produkter.

fELGER.jpg

 

Har også fått min nye 2din spiller men venter ennå på folien fra 3M så begynner ikke på moteringen av den før til uken.

 

Kommer også til å lakke lykteinnsatsen sort ganske snart, å funderer på om jeg skal legge carbonfolie på taket, så en hvit 3serie touring med det å kan ikke si at det var stygt. Og selvsagt senking, noen senkesett og anbefale?

Edited by Larzen
Link to comment
Share on other sites

Har fått en feil på bilen. Det virker som om at den bare går på 3 sylinder, feilen kom etter ett pådrag. Den har tidligere nøkket litt når har kjørt jevnt. HAr egentlig konkludert med at det er coilgreia som er gåen, noen som vet prisen for denne delen på Ford?

Link to comment
Share on other sites

Men min er kjøpt på den lokale ford forhandleren, å siden det faktisk ikke var den som var feil på min bil kan jeg levere den tilbake å få alle pengene mine tilbake :)

 

Var en gåen plugg som herjet med meg. Desverre så rakk jeg ikke til ford før de stengte så får kjøpe de i morgen da mekonomen ikke hadde inne.

Link to comment
Share on other sites

midtkonsoll2din.jpg

Første prøvemontering av dobbel din spiller. Skal justere litt på spilleren så merke av hvor det skal støypes å hvor det skal pusses, skal prøve å få den ferdig i løpet av helgen, men må desverre kjøre en tur til Senja (ca 50mil) med ett par hester i dag så får ikke gjort noe i dag.

Har også fått folien som konsollen skal trekkes med, ser meget bra ut, måtte prøve å foliere kalkulatoren for å få feelingen inn, meget fin å jobbe med å ordentlig bra kvalitet.

classpad.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Da var det en god stund siden siste update. Tidsklemma har tatt meg og jeg har ikke fått gjort stort med bilen. Dashbordet er ennå ett salig kaos, da jeg ikke er spesielt fornøyd med min dobbeldin spiller har jeg heller ikke blitt enig med meg selv om jeg skal beholde den eller bytte ut så den står ennå slik den gjorde i vår. Eneste jeg egentlig har fått gjort med bilen i løpet av hele sommeren er at jeg har fått skiftet lyspærene som var gåen i instrumentpanelet, og brukt den da. Den har gjort en god jobb med å trekke hestehenger fram og tilbake i hele Nord-Norge hentet ett flyttelass i Alta og kjørt det til Senja pluss vanlige familiefrakterting, senest på lørdag var den heldig å fikk renset baksetet etter at guttungen ble dårlig og kastet opp inne i bilen.

 

IMAG0086.jpg

 

Om det er noen som har lyst og bytte den originale spilleren eller en brukbar enkel din spiller i en fult fungerende dobbel din 6.5" DVD spiller så er det bare og gi beskjed. Er også ute etter originalt deksel.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

IMG089-1.jpg

 

Ett lite adventsbilde fra Senja.

 

Har kjøpt noen deler så jeg får ett komplett interiør når det er montert. Har også bestilt lysbryter med dimmer til instrumentene,får håpe at det funker bare ved å bytte bryteren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...