Jump to content

Larzen

Gjest
  • Posts

    45
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Senja & Narvik
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Larzen's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. Fanger med lys og alt det skrotet som henger fast i den gitter og slikt. Pris, og sender du?
  2. Stålomspunne slanger er 2'er feil på EU kontroll. Det siden man ikke kan se om de begynner å bli morkne.
  3. Om man skal kjøpe Mondeo for rundt 100k skal man kjøpe en facelift stv med diesel og km under 100 000km. Skal være greit og finne det. Bensinmotorene er fine de, men bruker mere drivstoff enn dieselen, mere moment i dieselen også. Å kjøpe en 1.8 bensiner for over 100 000kr er hvertfall i mine øyne galemathias. Selv har jeg en 2002 2.0 bensiner med 260 000km på telleren, har kjørt ca 90 000km på 18mnd og eneste problemet jeg har hatt var en plugg som gikk, og termostaten, men den var defekt i det jeg kjøpte bilen. Vanlig logikk vil tilsi at facelift har noen forbedringer, men jeg er hvertfall fornøyd med min bil. Betalte forresten 25 000,- for den i februar i fjor, da med 170 000km.
  4. Gummi med Y-felgene? Sender du?
  5. Ett lite adventsbilde fra Senja. Har kjøpt noen deler så jeg får ett komplett interiør når det er montert. Har også bestilt lysbryter med dimmer til instrumentene,får håpe at det funker bare ved å bytte bryteren.
  6. Om den er grisete rundt filteret kan det godt være noe så enkelt som at filteret ikke er strammet godt nok til.
  7. Sikkert varme registeret som lekker, ikke uvanlig.
  8. Min bil er klar for vinteren. Nye vindusviskere, vinterdekk, vindusskrape og ledningen til motorvarmer. Skal ta en oljeskift snart, men det er ikke vintervedlikehold, bare vedlikehold. kjærringa sin bil derimot har litt mere vinterklargjøring. Er en Lancer diesel fra -95 så den må få tynnere olje, plate foran radiatoren og ny frostveske. Ser ikke fram vil vinteren med den bilen, diesel er djevelens verk, spesielt på vinteren.
  9. Ble bra det der, slik installasjonsarbeid liker jeg. Kan bli bra med DRL i grøftelysene, men de vil ikke lyse opp veien på samme måte som de originale grøftelysene.
  10. Da var det en god stund siden siste update. Tidsklemma har tatt meg og jeg har ikke fått gjort stort med bilen. Dashbordet er ennå ett salig kaos, da jeg ikke er spesielt fornøyd med min dobbeldin spiller har jeg heller ikke blitt enig med meg selv om jeg skal beholde den eller bytte ut så den står ennå slik den gjorde i vår. Eneste jeg egentlig har fått gjort med bilen i løpet av hele sommeren er at jeg har fått skiftet lyspærene som var gåen i instrumentpanelet, og brukt den da. Den har gjort en god jobb med å trekke hestehenger fram og tilbake i hele Nord-Norge hentet ett flyttelass i Alta og kjørt det til Senja pluss vanlige familiefrakterting, senest på lørdag var den heldig å fikk renset baksetet etter at guttungen ble dårlig og kastet opp inne i bilen. Om det er noen som har lyst og bytte den originale spilleren eller en brukbar enkel din spiller i en fult fungerende dobbel din 6.5" DVD spiller så er det bare og gi beskjed. Er også ute etter originalt deksel.
  11. Om den ikke har 2 lambda så vil selvsagt ikke ecu merke om kat er tom, men syns det er merkelig om den ikke har det. Det er jo tross alt meget viktig fra ett miljøsynspunkt å prøve å få ned utslippet.
  12. Blandet, på langkjøring har jeg hatt den nede i 0.6 men da kjører man med ett egg under høyrefoten.
  13. Tror jeg ville prøvd og skifte kat først. Om den er rensket får ecu helt feil verdier å jobbe ut ifra og bilen kan ofte bli slapp å bruke mye suppe. Check engine bruker også begynne å lyse om det er det som er problemet. Er pluggene nedsotet?
  14. Min 2.0 manuell ligger på ca 0.75 på mila. Syns egentlig det er helt ok med tanke på at det er jo en relativt stor bil med 145hk.
  15. Dette er siden du har byttet ut nivomatene med ordinære dempere uten og bytte fjærer. På biler med nivomat fungerer fjæren som en hjelpefjær men det er demperen selv som tar seg av jobben med og holde bilen oppe i luften. Fjærene til biler med nivomat er mye slappere enn de fjærene til ordinære dempere. Er forresten sachs som produsere nivomatene og de at vanskelig og finne billig på nettet også.
×
×
  • Create New...