jolsrud Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Jeg sliter med en clutch som ikke returnerer. Problemet oppstår dersom jeg gir mye gass i 3, 4 eller 5 gir på lav omdreining (ca 1300). Det oppstår da en sterk lyd/vibrering fra motoren. Lyden varer til ca 2000 omdreininger. Fra 2000 og oppover oppfører bilen seg normalt. Når jeg skal gire etter å ha gasset på returnerer ikke clutchen. Jeg må trekke den manuelt tilbake med foten. Etter noen sekunder virker den igjen. Problemet oppstår ikke dersom jeg kjører rolig i intervallet 1300-2000 omdreininger. Har jeg kjørt rolig opp til 2000 omdreinger så kommer det heller ingen lyd/vibrering. Clutchen henger heller ikke dersom jeg har gitt rolig med gass. Over 2000 omdreinger kan jeg fint dra på uten at clutchen vil henge. Litt omfattende forklaring, men jeg oppfatter problemet som merkelig. Håper noen har noen fornuftige innspill
Ro0ck Posted March 25, 2011 Posted March 25, 2011 Jeg å har hatt noe lignende med at pedalen ikke trakk seg ut, og en vibrerende lys på en måte mellom 38 - 41 km/t.Men det ga seg etter at varmen kom.. Har du snakka med et verksted om dette? Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
jolsrud Posted March 28, 2011 Author Posted March 28, 2011 Jeg har snakket med en mekaniker om det. Han mener det kan være lekkasje i hovedsylinderen som gjør at trykket i pedalen forsvinner.
Recommended Posts