Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

1) Hvilken trim av t3 ble sierra cosworth levert med?

Ser at t3 finnes i 40, 45, 50, 55, 60 trim, super 60 trim

 

2) Noe å hente på å skifte kompressorhjul eller turbinhjul på en orignal 4x4 sierra t3?

 

3) Hva er målene av inducer og exducer på turbinhjulene til orginal garrett t3 og 34 som ble levert på hhv. sierra og escort?

Edited by admiralen
Posted

1) Hvilken trim av t3 ble sierra cosworth levert med?

Ser at t3 finnes i 40, 45, 50, 55, 60 trim, super 60 trim

 

2) Noe å hente på å skifte kompressorhjul eller turbinhjul på en orignal 4x4 sierra t3?

 

3) Hva er målene av inducer og exducer på turbinhjulene til orginal garrett t3 og 34 som ble levert på hhv. sierra og escort?

1.

Cosw. 2wd = Trim 60.

Cosw. 4x4 = Unik Sierra Cosworth 4x4.

 

2.

Eneste alternativ er å kjøpe en Turbonetics T3 super 60 med 10 bladers F1-49 turbinhjul. Det er da den helt maksimale T3 turbo som med 3" innsug og en seriøs flowprep muligens vil kunne passere en E46 i luftkapasitet, og samtidig gi svært god spool up.

 

3.

Identisk turbinhjul på T3 og T34. Målene er ca. 59/49.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted (edited)

1.

Cosw. 2wd = Trim 60.

Cosw. 4x4 = Unik Sierra Cosworth 4x4.

 

2.

Eneste alternativ er å kjøpe en Turbonetics T3 super 60 med 10 bladers F1-49 turbinhjul. Det er da den helt maksimale T3 turbo som med 3" innsug og en seriøs flowprep muligens vil kunne passere en E46 i luftkapasitet, og samtidig gi svært god spool up.

 

3.

Identisk turbinhjul på T3 og T34. Målene er ca. 59/49.

 

Takk for svar, antar at en en Turbonetics T3 super 60 med 10 bladers F1-49 turbinhjul vil passe bolt on på et org. garrett a/r 48 eller 63 eksoshus? Men......jeg trenger da kanskje et større kompressorhus da garret t3 på cosworth er a/r 42 med 2.5 innsug, stemmer ikke det? Vil det være mulig å bruke et t34 kompressorhus kanskje?

 

Er det her noen grunn til å tro at det kan være mulig å kjøre med a/r 63 eksoshus uten å tape altfor mye respons eller vil a/r 48 eksoshus fremdeles være å foretrekke?

 

http://turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&product_id=536

Edited by admiralen
Posted

1. Takk for svar,

2. antar at en en Turbonetics T3 super 60 med 10 bladers F1-49 turbinhjul vil passe bolt on på et org. garrett a/r 48 eller 63 eksoshus?

3. Men......jeg trenger da kanskje et større kompressorhus da garret t3 på cosworth er a/r 42 med 2.5 innsug, stemmer ikke det? Vil det være mulig å bruke et t34 kompressorhus kanskje?

4. Er det her noen grunn til å tro at det kan være mulig å kjøre med a/r 63 eksoshus uten å tape altfor mye respons eller vil a/r 48 eksoshus fremdeles være å foretrekke?

http://turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&product_id=536

1. Bare hyggellig.

2. Det antar jeg også. Inducer/exduserdiametrene er identiske til de eldgamle dårlige 11 bladers turbinhjulene.

3. Nei. Du bestiller Super 60 huset med 3" innsug. T34 huset passer ikke på noen måte. Hvis du vil grissle med noe spesielt selv, så bestiller du deg ett GT28RS kompressorhus og tilpasser det. Dette er i T3 størrelse, men har A/R 0.60. En annen mulighet som kan sjekkes dersom du virkelig er motivert, er det minste T04E kompressorhuset. Dette er fysisk stort (Snakker IKKE om A/R nå) og det er "alltid" en fordel på kompressorsiden. (Omvendt av turbinsiden altså).

4. Det går aldeles glimrende med A/R 0.63 turbinhus så det er å anbefale på T3. Har faktisk gjort dette selv med ett resultat jeg vil beskrive som strålende.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...