Jump to content

admiralen

Gjest
  • Content Count

    727
  • Joined

  • Last visited

About admiralen

  • Rank
    Ford RS

Medlemsinfo

  • Bosted
    Oslo
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  1. admiralen

    Banedekk

    ja, husker den bilen din, hadde du ikke bredda skjermer også? ok, blir vanskelig å kjøre 225 på 17 foran med std. dempere, da må du bredde skjermene. du tenker å kjøre 215 foran kanskje?
  2. admiralen

    Banedekk

    562 pund fra Demon Tweeks via ebay + frakt og toll. Ble mye rimligere enn Toyo r888r som jeg bare fant fra USA i dim 225/45/15 (toyo europa ser ikke ut til å levere 225/45/15) Den "vanligste" dim`en er jo 225/50/15 som ble brukt på "rouse cossie" i gamledager men da kan de umulig ha kjørt med originale demperskåler og umod. framskjermer. Er en kar på forumet her som kjørte toyo r888 225/45/16 på sierra og da måtte det valses mye hvis jeg ikke husker feil. Virker som det er mange som er vel så fornøyd med nankang ar-1 sammenliknet med toyo r888r i england hvis man leser på passionford. 225/45/15 dim`en går under den originale demperskålen og man kan derfor kjøre med innpress som tilsvarer vaffelfelger (uten behov for spacing) som igjen gjør at du unngår at dekkene tar i skjermbuen (tar heller ikke bort i rammevanger ved maks rattutslag). Dette gjør at jeg kan uproblematisk kjøre 225 foran og bak på sierra cosworth uten modifisering. 584 vs 586 som er originalt er lite merkbart og jeg kjører også 3.64 diff så det blir kjørbart på motorvei. 4.27 diff og original eller mindre rullediameter er vel ikke det artigste på E18/E6`n godt spørsmål, kan prøve å ta mål og bilder neste gang jeg er på verkstedet.
  3. admiralen

    Banedekk

    Da ble det 225/45/15 Nankang AR1 semislicks med vaffelfelger på alle 4 Bilen, 2wd 1988 sierra cossie med bilstein og 20mm eibach, funker fett uten subbing Rullediameter +/- 584 vs 586 originalt.
  4. admiralen

    Banedekk

    Noen som har prøvd disse? Nankang AR1?
  5. admiralen

    Borg Warner efr

    Har hatt en efr7064/083 single scroll liggende i mange år uten å fått testet den av ulike årsaker. Planen var å bruke den på en 6.8 lav komp motor med 4x4 manifold og bd14/08 oppsett. Har originalt understell på 2wd sierra cosworthen og vil derfor kjøre 225/45/15 toyo r888r med 583mm diameter vs 587 originalt (mao litt mindre rulleomkrets en originalt). Har bilstein og eibach og uvalsede hjulbuer og må derfor gå ned på rullediameter for å få på 225 dekk. Har 4.27 eaton diff på denne. Den vil jeg bygge om til 3,64 evt. 3.91 i riktig kombo med efr turboen. Så, 3.64 utv, små hjul og 7064/048 vil kanskje vært artig. Bor på østlandet derfor blir 4,27 og små hjul dårlig kombo på E18. Kjørte før t34/048 med 3.91 utv og det fungerte godt synes jeg til både E18 og småveier.
  6. admiralen

    Borg Warner efr

    Så hvis jeg kjører lav komp motor med milde kammer bd14/08 og 4x4 manifold så tror du det kan være gøy med 7064/048 kombo og 2.5bar i ladetrykk? Ingen grunn til å bruke 2wd manifold eller 068 hus hvis spool skal prioriteres? Hvor mye hk vil det være realistisk å kunne håpe på?
  7. admiralen

    Borg Warner efr

    Takk for tips! 048 hus til EFR7064 på 4x4 manifold skaper vel litt farlig baktrykk når det skal lades?
  8. admiralen

    Borg Warner efr

    Så kommer det store spm. hvem bygger om EFR7064 med Cosworth turbinhus i A/R 0.48 eller 0.63 for hos som har handlet 0.83 giganthuset fra juniten?
  9. Til info: har kjøpt originale 2wd motorfester fra Tyskland, så det er fortsatt mulig å få tak i (koster litt men.....)
  10. Hei, Noen som har noen pene vaffelfelger 15x7 ET40 på østlandet å selge?
  11. Hvem kan bygge eaton diff til sierra her? Har eaton med 4.27 og "subbelyd" når jeg kjører bilen.
  12. admiralen

    Turbovalg

    Fra en ting til en annen RS1000, hva tror du om en hybrid av EFR7064 og 0.63 ekoshus fra T34 turboen til escort cosworth? Jeg har en EFR7064 liggende som jeg ikke har tatt i bruk ennå, vurderer å sende den til turboservice for å få satt på et mindre eksoshus (da jeg ønsker tidlig spool). Denne turboen tenkte jeg å bruke på en lav komp (6.8) motor med polyquad porting og bd14 innsug bd8 eksos. Ka du tru?
  13. admiralen

    Turbovalg

    Denne du tenkte på? 850R 97- 2.0 B 184 9180747 49189-01450 MHI TD04HL-16T-6 Er denne bolt on på "t25" manifold? Hvor mye tror du denne kan levere?
  14. admiralen

    Turbovalg

    Takk for innspill. Er ikke nødvendig med 400hk nei. 250-300hk med lynkjapp respons på en umodifisert 200 motor hadde vært gøy.
  15. admiralen

    Turbovalg

    Så da tolker jeg det slik at det ikke har kommet så mye revolusjonerende etter ERF6258 mtp. respons... Ønsker noe som kan erstatte/forbedre T3 i responstid.
×
×
  • Create New...