Jump to content

admiralen

Gjest
  • Content Count

    760
  • Joined

  • Last visited

About admiralen

  • Rank
    Ford RS

Medlemsinfo

  • Bosted
    Oslo
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

9636 profile views
  1. Lite nytt fra denne kanten. Fikk kjørt en sommer med 7064.083 på std 4x4 manifold og ble ikke imponert over respons. Gikk til innkjøp av nortech T4 manifold og 092 twin scroll hus for å prøve det oppsettet nå i høst. Etter å ha koblet det opp og turbotrykk uteble fant jeg ut tilslutt at huset jeg fikk tilsendt fra full race (USA) var for stort. Dvs. den indre diameteren var for stor og 092 huset jeg fikk er mest sannsynlig til EFR8374. Nå begynner kampen med å få returnert dette huset og få tak i den riktige dimensjonen. Samtidig, skal jeg nå sende 083 huset mitt til BSRT for innbytte mot et c
  2. Trenger nytt batteri til bilen, hva foretrekker folket? Optima Red 50 Ah Optima Yellow 75 Ah Andre forslag?
  3. admiralen

    Ombygging

    Hva skal til for å bygge om en 3-dørs mk1 til cosworth i disse dager? 1) kvittering på motorbytte evt andre deler som f.eks. bremser etc. eller 2) må man ha en donorbil og i så fall, kan man ha/få skilter på denne donorbilen på et senere tidspunkt eller må den destrueres?
  4. Gikk volvoen med EFR6258 m/ ar.64 singel scroll hus (T25)? Hva tror du om twin scroll huset ar.80 (T4) til denne turboen? Blir det for stort for turboen på samme måte som ar.92 huset er for EFR7064? Eller oppfatter du at det er bedre tilpasset turboen mtp. respons? Hvis EFR6258 har lik inducer str. som T34 så kunne man tenke seg at et ar.48 hus ville være spenstig. Kunne vi her forventet respons liknende T3?
  5. Et alternativ er å fortsette shoppingen å kjøpe efr6258 med ar 80 twin scroll å bruke det på nortech manifolden eller blir det like tragisk kanskje?
  6. Hadde det mer gøy med T34.048 med 4wd manifold, AB07 innsugskam, 3.91 utv og 1.5 bar enn hva jeg nå har med EFR7064.083 singel scroll, 4wd manifold, originale kammer, orginal utv. og 1.5 bar. Så ja, har troa på AB07. Men spm er om ikke en BSRT07+ innsugskam i kombinasjon med EFR7064.092 twin scroll m/nortech manifold kan virke greit mens jeg venter på å få tak i et mindre hus? Hva tenker du om bruk av aktuator? Myk eller hard aktuator og med lite eller mye forspenn? Bruker eBoost2 til å justere turbotrykket. Så du mener at polyquad toppen min som en en kopi av toppen til as. gir bedr
  7. https://turbochargersdirect.com/new-genuine-garrett-gt3267-turbocharger-tur-100193-gtn/ Så med denne turboen som jeg nå har linket til så vil tårer erstattes med glede?
  8. Joda, med det 063 huset jeg linket til den gangen måtte man kjøre med EWG. Nå sies det jo at IWG på EFR turboene er svært effektive og det er jo enklest å slippe å bygge om.
  9. Bare å skrote twin scroll huset da. Hvem kan lage et 0.48 hus til meg? Btw. hvilke kamakslinger ville du brukt hvis du ble pålagt å kjøre med efr twin scroll oppsettet? I toppen jeg skal sende til porting hvordan ville du portet, urørte innsugskanaler og hvor mye porting av eksoskanaler?
  10. Høres bra ut, kjekt at du er fornøyd! Skal bli gøy å teste ut twin scroll mtp at alle bruker det i uk. Brukte AB07/BD8 på en annen motor jeg hadde og det fungerte godt, så man MÅ ikke ha dobble😜
  11. Hehe, nei er vel snart 10 år siden jeg kjøpte denne turboen. Før alle i uk sverget til twin scroll manifold. Har fortsatt polyquad toppen og bunndelen med 6.8 komp. Fikk et havari før moro'a begynte og delene ble lagt på is uten å bli testet nærmere. Har børstet støv av gamle deler og supplert med diverse uk-anbefalte saker som bla hart innsug, 100mm IC, nortech manifold etc. Jeg liker å teste ut ulike komponenter selv om det koster. Så nå blir det å sette på twin scroll for å se om det er noe merkbar forskjell slik de påstår i uk. Er skeptisk til å bruke polyquad toppen jeg lagde (sammen med
  12. Takk for tips. Har kjørt med EFR7064 singel scroll og lyst til å prøve twin scroll som "alle" i UK kjører med. Jeg har ikke tilgang på hverken 0.48, 0.55 eller 0.63 hus som passer EFR turboen, valget ble derfor 0,92 twin scroll på nortech manifold. Hvis det skulle dukke opp et tilgjengelig hus som er mindre er det interessant. Når det gjelder komp vurderer jeg std. komp ettersom lav komp motvirker respons etter det jeg blir fortalt (høy komp er populært i uk). Har en blokk stående med 6.8:1 komp men....her vil jeg vel tape endel respons på lavt turtall sammenliknet med std.komp? Det lade
  13. Skal bytte ut EFR7064.083 single scroll på 4wd manifold med EFR 7064.092 twin scroll på nortech manifold, noen råd til valg av motorkomp og kamvalg mtp. å bygge en responsiv motor. Takk på forhånd!
  14. admiralen

    Dekkdim

    215/40-17 (604mm) og 245/35-17 (604mm) er en mulighet på sapphire cosworth (til info).
  15. Ville nok senket den litt ja. Selv kjører jeg Bilstein dempere og 20mm senk med fjærer fra Eibach.
×
×
  • Create New...