Jump to content

Gjettelek


Escort RST WRC

Recommended Posts

OPPDATERING :)

 

Samme bil og motor, eneste forskjellen er annen bleedventil (Turbo XS ventil) og en litt sterkere acturator :)

 

Denne gangen ble det ladet 2,15bar, fallende til 2bar :)

 

Fortsatt bare grovmappet chip til den, gjenstår kun montering av bensintrykkmåler slik at Pukkelrygg har alle data til å lage ny chip.

 

Jeg er vertfall meget imponert over hvor mye effekt den klarer å gi :)

 

 

IMG_3754.jpg

 

IMG_3755.jpg

 

Forrige bremsing: http://i30.photobucket.com/albums/c309/Escort_RST_WRC/Diverse/IMG_6120.jpg

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spoler da fremdeles lovlig tregt?

Eller har det med bremsinga å gjøre? Hvor starter dere pullet?

Min 3076 ser jo fantastisk ut i forhold.

 

Men for all del bra effekt ja!

 

Den er bra treg igang ja :)

 

Dette pullet ble startet på 3300omdr.

 

Ja, det er mye å gå på mtp. spool up for å si det mildt.

Syns det kan se ut som en lekkasje på wg-spjeld eller lignende. Og med en 4x4manifold hadde det nok sett drastisk annerledes ut :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Usikker på om det hadde blitt så veldig drastisk mye bedre med kun 4x4 manifolden,her er det noe som ikke stemmer.

 

Min 3076 har fullt trykk rundt 4000rpm med 2wd manifold og den er mer tungspoolt enn t34.

 

Men man ser jo absolutt potensiale her :)

Link to comment
Share on other sites

Usikker på om det hadde blitt så veldig drastisk mye bedre med kun 4x4 manifolden,her er det noe som ikke stemmer.

 

Min 3076 har fullt trykk rundt 4000rpm med 2wd manifold og den er mer tungspoolt enn t34.

 

Men man ser jo absolutt potensiale her :)

 

Jo, det er jeg overbevist om :) Er en voldsom forskjell på momentkurven på samme oppsett, med 4x4manifold.

Men ja, det er mer her enn feil manifold som gjør at den ikke er så treg.

Men så er det og org. kammer som er justert på 0.

Tipper som sagt at nærmere kontroll vil vise en form for problem med wg.

 

Men ca 1000omdr tidligere full ladetrykk, som viser seg å være mulig med 4x4manifold, så hadde kurvene sett ganske så annerledes ut :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...