Jump to content

bremsecaliper bak


zelma

Recommended Posts

hei.

handbrekket mitt bak virker ikkje. ka er det som er feil i caliperene? hørt att dette er en standard feil.

har lurt på å kjøpe eit Rep.sett caliper hydraulikkdel bak på mekonomen. er det nok for å fikse det, eller må

eg fram med lommeboke og kjøpe begge calipere nye? :(

 

takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme probleme på bilen min, har gjort rent og hatt på rep sett fra mekonomen og ny håndbreksvaier. bilen er i luften enda så vet ikke om det er i orden enda.

 

Om håndbreks vaieren din går trekt kan den også skape problemer, når du har dradd på håndbrekket også sluppet det ned igjen, går mekanismen på calipern helt tilbake?

 

-Alexander

 

mekanismen går ikkje tilbake om eg har koblet fra vaieren.. må dra den for hand tilbake.. så det er noke som er feil der.. har bestilt meg rep. sett og nye fjærer til handbrekk mekanismen på caliperen.. satser på det er alt eg trenger

Link to comment
Share on other sites

Mye enklere å kjøpe bytte calipre, skru av og skru på, så slipper du bale med å få på låseklipset, som holder fjøra bak stempelet. Har gjort begge deler, har da spes verktøyet, for å klemme sammen fjæra. Kjøpte bytte calipre på jobben, da de var billigere enn urog bytte calipre og trengte heller ikke sende inn de gammle :)

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...