Jump to content

Simmering/drivknute


s-ludvig

Recommended Posts

Har skrudd lite Fiesta så jeg lurer på følgende: :blush:

Skal skifte simmering i girkasse/drivaksler på Fiesta MK1. Er det bare å dra drivknute ut av girkassa eller er den låst fast på en eller annen måte??? Må travers mellom motor og girkasse ut for å skifte simmering på høyre side???

 

Håper noen har svar på dette. :D

Svein

Fiesta MK1 1100
Cortina GT MK1 1965(Restaureres)

Link to comment
Share on other sites

Det skal være mulig å få ut høyre knute uten å fjerne traversen. Jeg ser for meg det blir mye styr å demontere traversen, da blir jo motor og gir hengende i bare et punkt.

 

Jeg har noen ganger brukt hammer og dor gjennom diffen når jeg har fått ut en knute og den andre sitter godt.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg i gang og drivakslene kom ut.

post-8576-130462327652_thumb.jpg

post-8576-130462332832_thumb.jpg

post-8576-13046233905_thumb.jpg

post-8576-13046235217_thumb.jpg

Nå er det satt sammen igjen og fylt opp girkasse med olje. Vasket under for å få fjernet sølet fra lekkasjen. Nå får den stå og tørke i helga, da planene er noe annet enn å kjøre Fiesta.

 

Takk for hjelpen, det var nyttig. :D :D :D :D

Edited by s-ludvig

Svein

Fiesta MK1 1100
Cortina GT MK1 1965(Restaureres)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...