Jump to content

Trenger forsterkede bremser


Guest foxtrot

Recommended Posts

Guest foxtrot

Jeg må ha forsterkede bremser. Jeg har satt på Nankang NS-2, 205/50/R16. Jeg testet bremsene og ABS-systemet koblet ikke inn selv om jeg kjørte i 60 Km/t og trøkka bremsepedalen i bånn. Dekkene hadde for gode for de originale bremsene. Veibanen var til og med våt. :huh:

Jeg vurderer å kjøpe EBC GreenStuff og EBC TurboGrove skiver.

Jeg vurderer å skifte til EBC tromler og bremsesko bak.

 

Er det noen som har erfaring med dette merket og den løsningen som jeg skisserte her?

 

Jeg har lest i en annen post her om en løsning med skiver fra Ford Focus ST170 i kombinasjon med kalippere fra nyeste mondeo. Er dette en god og eventuelt en billigere løsning?

Link to comment
Share on other sites

Guest FordPower

når du først skal oppgradere så ta hele dritten med en gang. turbogrooved skiver og gode klosser. så er du ferdig med den saken :)

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot

jeg har lest noen steder at GreenStuff støver mer enn originale. Er dette noe som er fakta? Bilen brukes bare til veikjøring og jeg lurer da på hvor mange kilometer jeg kan regne med å ha dem før de blir utslitte?

Er det mer bremsekraft og dertil mer slitasje?

Jeg lest at TurboGrove-skivene har holdt ut i 35000 km inkl. noe kjøring på bane.

Link to comment
Share on other sites

Guest FordPower

greenstuff støver ihvertfall ikke mer enn originale. støver mindre enn originale og er lettere å vaske bort støv fra felger.

husk...det er ingenting som heter støvfrie bremseklosser.

kjøp turbogrooved skiver som leder vekk støvet fra skiven.

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot
Er jo fester til skivebremser bak på stv'en.... hadde satsa på de bak vertfall...

 

Mener du at det er feste for skivebremser bak, der jeg nå har tomler? Hvis det er tilfelle

da kan jeg bytte skiver. Hva vil et slik skifte koste tro?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...