Jump to content

Mondeo 2001 trend bensin


balltusen

Recommended Posts

hei på dere. Jeg har en slark i drivverket(tror jeg ). <_< Holder jeg 60 kmt jevnt og kommer til en liten nedoverbakke virker det som om bilen nøkker litt.ikke noe myk overgang.Kan også kjenne dette når jeg kjører på flata (ofte). Gir jeg gass nøkker det veldig og slipper jeg gassen nøkker det tilbake (frem og tilbake dersom jeg gir gass ,og slipper gassen. VELDIG SLITSOMT!! Det jeg lurer på er om det er en gummikobling et eller annet sted som skal ta opp denne dødgangen? skjønner ikke helt dette da bilen bare har gått 90.000

Noen som har vært bort i dette????? :mellow:

Link to comment
Share on other sites

hei. Jeg har vært på ford verkstedet men de mener det ikke er motorfestet. Jeg har en mistankt til at det kan være det jeg også. Men hvørdan finner jeg dette ut selv? Det som også fremkommer når jeg gir full gass(ligger i 50/60 kmt) slipper gassen og gir på så hører jeg en metallisk klikkelyd under bilen. Noe er ikke "tait". Tenkte kansje at det skal være en gummiforing som skal ta opp slike nykk når jeg gir gass og slipper gassen?? andre biler har en jevn og fin overgang. Men det har IKKE JEG :angry2:

Link to comment
Share on other sites

Deter mange ledd i drivverket, litt slark her og der og plutselig har du merkbart med slark.

Jekk opp bilen, ta av hjulet og drei på bremeskiven, så ser du fort hvor mye slark du har. Bilen må stå i gir.

Det er tross alt to drivknuter, to tripod ledd, splines spor og tannhjul i drivverket.

Dersom det hovedsaklig er i akslingene slarken er, så koster det ikke allverden med nye akslinger fra eurocarparts i england.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

hei og takk for svar! Var på verkstedet nå . Verksmesteren prøvde bilen og han mener det er noe med "tenningen på bilen.

(jeg tror det er slark) Han nevnte noe om tomgangsventilen. Bilen nykker av seg selv . tenk du ligger i 50 kmt .jevn 50.

så får ikke bilen bestemt seg selv om bensinen skal til eller fra motoren virker det som .Da nykker det. Kan ikke trå inn gassen 2 mm før dette skjer.Overfølsom gass .kommer jeg til en svak nedoverbakke kommer 1 nykk og bilen "henger" igjen på en måte.

 

Men har også en merkelig lyd under venstre skjerm når bilen går på tomgang. Denne forsvinner når jeg øker turtallet litt(på fri) Ganske nær clutshen spør du meg.Mulig sammen heng? Men hva slags clutsh har bilen min? mondeo trend 2001 1,8 bensin. Er det ikke noen fjærer i clutsh-en som skal ta opp disse støtene?? hva vist disse er nedslitte?? Jeg tenker mer og mer den veien.

Har hørt noen prater om "dobbel-massehjul" Har jeg dette i min motor? er vel svinghjul tenker jeg

hilsen balltusen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...