tonyp Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 (edited) Hallo! Har tenkt jeg skulle begyne å handle inn deler til en is turbo motor. Og da trenger jeg litt råd og tips om hvordan deler osv som jeg burde bruke. Motoren skal ikke være en værsting, tenkte runt 200-250 hk. Skal brukes på vanlig vei, så skal være så holdbar som mulig og håp om å få bilen godkjent med denna motoren i vognkortet. så da trenger jeg hjelp til en "handleliste". Edited June 3, 2011 by tonyp
haawaii Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 kan jo begynne med cosw råder og stempler, og en grp a. toppakning =) hørt at org. is-innsug er bra for moment, så det kan jo stå =) så slipper du å bruke tid og penger på å lage et nytt ett.nye cosw strekkbolter, en bredbåndslambda er jo et must have også =) Hva slags sprut skal du kjøre med ?
tonyp Posted June 3, 2011 Author Posted June 3, 2011 Burde jeg kjøpe lavkomp stempler eller holder det med orginale cosworth? Sprut er jeg ikke sikker på, derfor jeg spør:P men blir ihvertfall ikke orginalsprut. Men det skulle helts vært lett å mappe osv.
tonyp Posted June 3, 2011 Author Posted June 3, 2011 (edited) ja, det er jeg klar over. Edited June 3, 2011 by tonyp
Truckdriver Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/17168-turbo-pa-sierra-is-turbo/http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/46661-s2-dyser-pa-org-is-motorstyring/Med både 2wd og 4x4 cosworth stempler på cosworth råder får du temmelig lav komp ja.For bare i overkant av 200hk så greier du deg nok med et enkelt ekstrasprut, eller trikset med større LMM og dyser. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
dohcboy Posted June 4, 2011 Posted June 4, 2011 di strekbolta gir du F i å kjøper 12.9 unbrako istede som koster 150 kr. å di kan du bruke så mange ganger du orker, må bare kappe ca 3 gjenger av dem siden dem bunner i blokka.. ellers som nevnt, cosw råder og stempler + gr.a pakninga, så har man en sollid bunndel regner med du kjøper nye lager og oljepumpe i samme slengen bbl er jo oxo must som nevnt over..grenrør har jeg om du trenger org kammen funker greit me turbo oxo men en litt vassere kam gjør susen, spent selv på fr34kam og turbo, flere som har kjørt med dette å det funker bra Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
tonyp Posted June 4, 2011 Author Posted June 4, 2011 Ekstrasprut ja, noen tips til hvem? Ja, nye lager osv blir det:)
dohcboy Posted June 4, 2011 Posted June 4, 2011 haltech F5 er et godt alternativ,men vet ikke om dette er å oppdrive lengre,har selv stående en 86 IS med turbo, med haltech F5 ekstra sprut, bremsa 218 hk 364nm på 0,9 mener jeg det var. 230 hk på 1 bar Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
tonyp Posted June 4, 2011 Author Posted June 4, 2011 Kanskje ikke så lett å få tak i brukt heller?Hør der ja, er de tallene jeg hadde tenkt meg å
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now