Jump to content

Hjelp til handleliste


tonyp

Recommended Posts

Hallo!

 

Har tenkt jeg skulle begyne å handle inn deler til en is turbo motor. Og da trenger jeg litt råd og tips om hvordan deler osv som jeg burde bruke.

 

Motoren skal ikke være en værsting, tenkte runt 200-250 hk. Skal brukes på vanlig vei, så skal være så holdbar som mulig og håp om å få bilen godkjent med denna motoren i vognkortet.

 

så da trenger jeg hjelp til en "handleliste".

Edited by tonyp
Link to comment
Share on other sites

kan jo begynne med cosw råder og stempler, og en grp a. toppakning =) hørt at org. is-innsug er bra for moment, så det kan jo stå =) så slipper du å bruke tid og penger på å lage et nytt ett.

nye cosw strekkbolter, en bredbåndslambda er jo et must have også =) Hva slags sprut skal du kjøre med ?

Link to comment
Share on other sites

Burde jeg kjøpe lavkomp stempler eller holder det med orginale cosworth?

 

Sprut er jeg ikke sikker på, derfor jeg spør:P men blir ihvertfall ikke orginalsprut. Men det skulle helts vært lett å mappe osv.

Link to comment
Share on other sites

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/17168-turbo-pa-sierra-is-turbo/

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/46661-s2-dyser-pa-org-is-motorstyring/

Med både 2wd og 4x4 cosworth stempler på cosworth råder får du temmelig lav komp ja.

For bare i overkant av 200hk så greier du deg nok med et enkelt ekstrasprut, eller trikset med større LMM og dyser.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

di strekbolta gir du F i å kjøper 12.9 unbrako istede som koster 150 kr. å di kan du bruke så mange ganger du orker, må bare kappe ca 3 gjenger av dem siden dem bunner i blokka..

 

ellers som nevnt, cosw råder og stempler + gr.a pakninga, så har man en sollid bunndel :)

regner med du kjøper nye lager og oljepumpe i samme slengen

bbl er jo oxo must som nevnt over..

grenrør har jeg om du trenger :)

org kammen funker greit me turbo oxo men en litt vassere kam gjør susen, spent selv på fr34kam og turbo, flere som har kjørt med dette å det funker bra :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...