Jump to content

Farging av interiør i bil


Guest bjwa

Recommended Posts

prod_2.jpg

 

Ta kontakt for mer informasjon: bew@asker.online.no

 

COLORBOND is OEM approved and used by The Ford Motor Company.

 

COLORBOND penetrates the surface of leather, vinyl, ABS, PVC, polycarbonate, polyurethane, lexan, thermal plastic urethane, metal, and (TPO) polypropylene, and forms a molecular bond that restores or changes the color permanently.

 

COLORBOND is dry to the touch in 45 seconds and bonds within 10 minutes. The vehicle can be used within minutes of application.

 

COLORBOND will not crack, flake, or peel.

 

The grain simulation is never altered or hidden, no matter how many times COLORBOND is applied.

 

The suppleness or "hand" is never affected and does not become stiff or brittle.

 

A base and tinting system is available so an OEM color match is achieved each and every time.

 

COLORBOND is easy to use. In many cases COLORBOND is a one step process.

 

COLORBOND is UV stable.

 

COLORBOND can be used on dash panels, seats, instrument panels, steering wheels, airbag covers, convertible tops, mirrors, and exterior trim. Virtually any where on a car or boat.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vet du hvor disse går an å få skaffet? skulle hatt en grå sprayboks til å lakkert midtkonsollen min med pga at den er lyseblå.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg kan skaffe disse. Pris er NOK 280,- pr sprayflaske (dekker ca 3 strøk á 1,5m2")

 

Sjekk fargekart og fabrikk-koder under

 

colorchart_kopi.jpg

Link to comment
Share on other sites

okay. må sjekke ut litt først hvilken jeg har :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

henger disse fargene så godt at de kan brukes på ratt? "alle" andre typer lakk slites jo av etter kort tid...

 

skulle hatt noe å lakka dashen med så kanskje dette kan brukes?? kan dette stoffet brukes på glassfiber og polyester? jeg har brukt endel glassfiber i dashen min så må ha noe som kan brukes på begge og BLI DER... :P

Link to comment
Share on other sites

Hei Robox

 

Dette er ikke "lakk" eller "maling" slik vi er vant til, men et fargestoff som trenger inn og binder seg i materialet (tenk deg f.eks hvordan blekk trekker seg inn og missfarger alt det kommer borti, umulig å få av igjen :-). Dette er ikke blekk, men prinsippet er det samme. Materialet blir etter behandling så nært "fargeekte" som overhode mulig og vil verken farge av eller prelle av i ettertid.

Fargestoffet er også UV-stabilt og blekes derfor ikke i sollys.

 

Kan brukes på så og si alt av interiør: dashboard, ratt, gir, intstrumentpanel, seter, tepper, Kalejer på kabiolet osv.. Det er vel nesten bare fantasien som setter grenser her :)

 

Bil og båt produsentene bruker produktene for å fikse produksjonsfeil, transportskader og fargeendring av interiør og eksteriør

 

Fargene binder seg til: leather, vinyl, ABS, PVC, polycarbonate, polyurethane, lexan, thermal plastic urethane, metal, and (TPO) polypropylene, figerglass, acrylic

 

Det meste :P

Link to comment
Share on other sites

Prisen er 280,- pr sprayboks, dekker ca 0,6m2

 

ENDRET!! Kan nå levere større spraybokser som dekker 1,4m2 (3 strøk á1,4m2) til samme pris!! 280,- :D

 

bjwa

Link to comment
Share on other sites

Jeg får inn en leveranse første uka i mai

 

Det er fortsatt mulig å være med på denne, men trenger da tilbakemelding iløpet av mandag 25 april05.

 

Ta kontakt på: bew@asker.online.no

Link to comment
Share on other sites

Hei Cossiman

 

Hva er det du har gjort da?

Det ene bildet (interiør) du la ut kommer ikke opp så det er ikke godt å forstå hva du mener :(

Link to comment
Share on other sites

Tips:

 

Hvis det er vanskelig å finne ut hvilken farge du har på ditt interiør kan du ta en tur innom en fargehandler i nærheten av der du bor. De har som regel fargeprøver på papirstrips du kan ta med for å sammenligne med interøret ditt. Jeg har hos meg komplett NCS/JOTUN fargekart med NCS-koder for de fleste farger. Hvis du finner NCS koden skal jeg sjekke om jeg kan skaffe fargen

 

Eksempel på NCS (Natural Color System) kode er S 9000-N for svart

 

mvh

bjwa

Link to comment
Share on other sites

Hei Robox :)

 

Ja, fargene brukes også for dekorering av gummi. Dekket på bildet under er "dekorert" med COLORBOND.

 

whl.jpg

 

Ford Motor Company har gjort noen tester ifm varmeegenskaper. Dette er tester de har gjort for å måle hvordan fargen påvirkes av yttre varmekilder som .eks direkte sollys/høye temperaturer som kan oppstå i cupé i parkert bil osv...

 

En av testene var å utsette behandlet materiale for høye temperaturer, ca 100grader celcius i én time. Produktene passerte disse testene :D

 

mvh

bjwa

Link to comment
Share on other sites

Slenger også med et bilde av en 1967 Cougar hvor interøret er restauret med COLORBOND

 

cougar.jpg

 

Produkter som er brukt her er "Leather, Vinyl & Plastic Refinisher" og "Carpet Refinisher"

Link to comment
Share on other sites

HAr du et nærbilde av noen stoffseter som har blitt sprayet?

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Hei Cmito

 

Har desverre ikke close-up bilder for hånden...

 

Men her er ett bilde som er tatt litt nærmere i en Ford Explorer. Her er produktet brukt for å lage svarte midtstriper i førersetene

 

258276_2_full.jpg

 

Skal se om jeg får ordnet med flere nærbilder snart :)

Link to comment
Share on other sites

Hei Sierra_raaner :)

 

Jepp, det er fullt mulig.

 

For full fargeendring må du regne med 3 strøk.

 

ENDRET: Hver boks dekker ett strøk på ca 4,5m2. Så én boks dekker 1,4 m2 ved 3 strøk

 

Da fargestoffet er støvtørt etter ca 1 min og ferdig herdet etter 10 - 15 min, tar det ikke så lang tid å påføre 3 strøk :)

Jobben i Explorerer'en over tok ca 4 timer medregnet tid til avfetting og maskering.

 

PS: Fargene dekker så godt at det også er mulig å farge om svart interør til hvit/lys farge hvis man ønsker det!

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_raaner

høres kanon ut.. venter på "nye" seter fra en delebil nå.. visst dette produkte er bra så er jo det en fin måte å farge de på :) leveringstid da?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...