Jump to content

Focus 05' 100hk bensin tps problem?


Aalsen

Recommended Posts

Erfaringer på dette området?

Evt. hvem gjør dette?

http://www.rapidremap.co.uk/#/ford-focus-16-16v-100hp/4532479512

 

Tror det er noe gærent med systemet, at det ikke er helt optimalt. Null respons mellom halv gass og full gass (på pedalen). En som prøvekjørte den i dag sa at det virket som om den får litt for mye bensin på full gass, at den går litt bedre når man slipper gassen fra full og ned til halv gass (hvor det er maks pådrag) igjen.

 

Han sa at og at jeg bare kunne svinge innom ford, så plugger de i computeren og sjekker dette?

Edited by Aalsen
Link to comment
Share on other sites

Aha, hørtes logisk ut. Første bra svar jeg har fått på problemet da jeg har spurt en del :)

 

Men, hvis det ikke er noe galt, at de ikke finner noe på diagnosen, vil en remap av bilen fikse problemet?

Edited by Aalsen
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært hos Sulland i Elverum (Ford) og de sier at bilen ikke skal være slik.

 

Jeg tenkte å teste tps selv med et voltmeter, men det var vanskelig/umulig sa dem. Må ha den inn på en diagnose som koster 700,- hvis det er lettvindt.. Er det ikke bare å plugge i en kontakt eller noe og lese av ecu? For så å få eventuelle feilkoder?

 

Hvis det er tps som kødder, kjipt å måtte bytte hele greia som koster 4500, hehe :D

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært hos Sulland i Elverum (Ford) og de sier at bilen ikke skal være slik.

 

Jeg tenkte å teste tps selv med et voltmeter, men det var vanskelig/umulig sa dem. Må ha den inn på en diagnose som koster 700,- hvis det er lettvindt.. Er det ikke bare å plugge i en kontakt eller noe og lese av ecu? For så å få eventuelle feilkoder?

 

Hvis det er tps som kødder, kjipt å måtte bytte hele greia som koster 4500, hehe :D

Ved å ta en diagnosetest får man feilkodene som ligger lagret i hjernen, og der vil det stå hvilke(n) sensor(er) som er ødelagte. Dette skal selvfølgelig gutta ha betalt for.

Link to comment
Share on other sites

Ved å ta en diagnosetest får man feilkodene som ligger lagret i hjernen, og der vil det stå hvilke(n) sensor(er) som er ødelagte. Dette skal selvfølgelig gutta ha betalt for.

 

Selvfølgelig skal de ha betalt, hvem jobber vel gratis :P

 

Men den linken jeg gav med i første post, jug eller kan en remap gjøre bilen hissigere og billigere i drift? Høres litt søkt ut siden jeg mener å huske og ha lest et sted at å chippe denne varianten av Focusen ikke vil ha noen markant virkning..?

Link to comment
Share on other sites

 

Må ha den inn på en diagnose som koster 700,- hvis det er lettvindt.. Er det ikke bare å plugge i en kontakt eller noe og lese av ecu?

 

 

Bare er et vidt begrep. Kontakten er bare å plugge inn, men det er ikke slik at feilkodene popper opp på en skjerm med en gang du setter i kontakten. Det er litt trykking først. Dessuten så koster IDS 20-80k avhengig av utgave(den billigste krever at du har en annen fra før), og oppdateringsabbonement er dyrt.

Å begynne med voltmeter eller remapping uten at du vet hva som er feil er bare tull

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Ok. Ja jeg er vel i bunn og grunn ikke så interessert i å få den til å gå så mye bedre, bare at den får gått riktig. Er lettere ubehagelig å kjøre med den slik som den er nå. Ved forbikjøringer tråkker man gassen i bånnen, mens jeg trør den halvveis inn. Blir ikke det samme som å skyte pedalen i bånn! ;) Samme som at motoren reagerer et sekund etter pedalen.

 

Har nettopp vært og bestilt time på en diagnose. Skal inn på Onsdag i neste uke. HÅPER de finner noe feil! :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...