Jump to content

Sierra takluke


Fredrik92

Recommended Posts

Hei, på det nye prosjekte mitt e det takluke :wub: spørsmålet mitt er at når det er mekanisk takluke er splinsen mindre enn på el luke fra sierra, så den eneste lønsningen er å finne en el motor fra scorpio som har samme splins, MEN er litt kortere, så da tenker jeg at det må gå an å forlenge denne? kutte av splinsen og sveise på en mutter eller noe for å forlenge splinsen, er dette noe som funker? noen som har tenkt tanken før og utført det? Noen som har el motor til takluke fra scorpio? ka e prisen sånn ca??

 

takker for svar! ;)

 

-Fredrik

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Det du skriver der rimer svært lite.. :blink:

 

Du har en Mk2 Sierra med mekanisk takluke, som du nå vil konvertere til elektrisk?

 

Er det det du er ute etter, så kanskje disse

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-SIERRA-SAPPHIRE-COSWORTH-ELECTRIC-SUNROOF-/250864506647

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Sierra-Cosworth-Electric-Sunroof-Motor-And-Trim-/170675954242?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bd146242

hjelper..

 

Send de forespørsel pr. mail, kan alltids hende de gidder å sende til Norge..

Edited by Akselander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Det du skriver der rimer svært lite.. :blink:

 

Du har en Mk2 Sierra med mekanisk takluke, som du nå vil konvertere til elektrisk?

 

Er det det du er ute etter, så kanskje disse

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-SIERRA-SAPPHIRE-COSWORTH-ELECTRIC-SUNROOF-/250864506647

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Sierra-Cosworth-Electric-Sunroof-Motor-And-Trim-/170675954242?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bd146242

hjelper..

 

Send de forespørsel pr. mail, kan alltids hende de gidder å sende til Norge..

 

Okei kanskje det var litt dårlig forklart, MEKANISK eltakluke fra sierra har større SPLINS ENN ELEKTRONISK takluke fra Sierra skjønner? altså det er som å sitte en M8 bolt på en M6 mutter, den som passer kommer fra Scorpio den har lik splins, bedre forklart? :)

 

Så vist du finner Scorpio elmotor med deksel så link ;)

 

-Fredrik

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

"MEKANISK eltakluke fra sierra har større SPLINS ENN ELEKTRONISK takluke fra Sierra skjønner?"

 

Skjønner visst du tar vekk "eltakluke" fra den setninga og bytter med kun takluke..

 

Uansett, det du søker er noe "ymse" ser det ut til..

 

Scorpio er jo etterfølgeren til Granada.. Så da har du denne..

http://www.ebay.co.uk/itm/Sierra-Granada-Electric-Sunroof-Motor-Control-Panel-/220812816636?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item33697830fc

 

Og denne..

http://www.ebay.co.uk/itm/GRANADA-COSWORTH-SCORPIO-SUNROOF-MOTOR-COVER-/250862157219?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a688cbda3

 

Problemet ditt er at splinen er for kort, ikke for liten, sant?

Edited by Akselander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bruke mekanisk takluke med scorpio el-motor? Det skal jeg gjøre med min. Splinsen går inn og er lik, men dog kortere på den elektriske som du beskriver.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bruke mekanisk takluke med scorpio el-motor? Det skal jeg gjøre med min. Splinsen går inn og er lik, men dog kortere på den elektriske som du beskriver.

 

Tror det er nettopp det han er ute etter..

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Aha, var ikke lett å forstå med alle desse mutterene inne i bildet :lol:

 

lol det var bare et eksempel på mek splins og el splins fra sierra :P

 

JA skal bruke mek takluke med el motor fra scorpio, SOM JA er litt kortere, så mitt spørsmål i det hele er jo om det går an å forlenge den på en måte?

 

-Fredrik

 

"MEKANISK eltakluke fra sierra har større SPLINS ENN ELEKTRONISK takluke fra Sierra skjønner?"

 

Skjønner visst du tar vekk "eltakluke" fra den setninga og bytter med kun takluke..

 

Uansett, det du søker er noe "ymse" ser det ut til..

 

Scorpio er jo etterfølgeren til Granada.. Så da har du denne..

http://www.ebay.co.uk/itm/Sierra-Granada-Electric-Sunroof-Motor-Control-Panel-/220812816636?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item33697830fc

 

Og denne..

http://www.ebay.co.uk/itm/GRANADA-COSWORTH-SCORPIO-SUNROOF-MOTOR-COVER-/250862157219?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a688cbda3

 

Problemet ditt er at splinen er for kort, ikke for liten, sant?

 

ble litt ord på ord der ja, beklager skrive leifen ;)

 

Så splinsen på scorpio og granada er også like store da? :)

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Splinsen på takluka til sierraen (mekaniske) er ikke kort, med andre ord så slipper du å forlenge den. Den er lang nok til at du klarer å få motoren til å entre, uten problem ;)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Ikke i mitt tilfelle iallefall. Tok motoren lett inn i splinen uten problem. Så spørsmålet er heller, hvordan få motoren festa i taket på en god måte. Hvordan tenkte du?

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Men det er så irreterende når den forbanna siste tappen stadig knekker, er lut lei av det. Litt bortskjemmt må man få lov å være :)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

eller bare gro muskler å sveive som alle oss andre :)

 

haha, gøyere med el takluke også e jo hele elnette lagt opp i min hvite 93 modell uten takluke xD det syntes eg var merkelig :P

 

Ikke i mitt tilfelle iallefall. Tok motoren lett inn i splinen uten problem. Så spørsmålet er heller, hvordan få motoren festa i taket på en god måte. Hvordan tenkte du?

 

bruker du el motor fra en annen Sierra? har ikke sett på festene til motoren ennå, har aldri hat takluke så må nesten bare kjøpe meg en el motor å se... men du hadde da mekanisk takluke i din sierra så byttet du til el takluke? el motoren du kjøpte kom fra en Sierra?

 

-Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Takluka er en mekanisk som står orginalt i sierra'n. Motoren skrudde jeg ut av en Scorpio stv. som hadde el-takluke. Men jeg tok bare motor og el-nett. Takluka forblir den som var i bilen orginal. Bytta bare ut sveiva med motoren med andre ord. Eller skal, har ikke fått gjort det enda. Men det ser ut til å gå fint det, bare jeg får festa motoren på et vis. Sierra Cosw. 4x4 har jo orginalt elektronisk takluke, tenkte jeg skulle se på festene til denne.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Takluka er en mekanisk som står orginalt i sierra'n. Motoren skrudde jeg ut av en Scorpio stv. som hadde el-takluke. Men jeg tok bare motor og el-nett. Takluka forblir den som var i bilen orginal. Bytta bare ut sveiva med motoren med andre ord. Eller skal, har ikke fått gjort det enda. Men det ser ut til å gå fint det, bare jeg får festa motoren på et vis. Sierra Cosw. 4x4 har jo orginalt elektronisk takluke, tenkte jeg skulle se på festene til denne.

 

Okei da har vi samme plan, du får oppdatere meg når du finner noe å feste den i :D gleder meg til å råne rundt med råneflipp :wub:

 

-Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...