Jump to content

bærebru bak forskellig?


90sierra

Recommended Posts

er det en type bærebruer bak eller er de forskellige??? passer alle med hverandre. 2dr combi, 5dr combi, stasjonsvogn. sedan OSV.

har en 5drs kombi med dohc motor 1991.. er det forskellig fra år talll til år tall???

1990 ford sierra 2.0doch

1984 ford sierra 3drs 2.o ohc

1969 chevelle 2drs ht

1982 ford sierra 5dr combi 2.o

Link to comment
Share on other sites

Vett at scorpio stv min har andre bærebruer en sierra sedan min, men kan hende Scorpio og Sierra er forsjellige på alle moddeller?

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

På Sierra/Scorpio varierer størelsen til diffen. Noen bærebruer er designet for å bære 7" diff, andre 7,5" diff. Men du kan montere en Scorpio 7,5" diff type bærebru på en 7,5" diff type Sierra for eksempel. Hvis du kjøper en bærebru designet for 7,5" diff, og Sierraen du har har 7" diff, kan du shimse diffen fast ved å legge skiver innvendig på den øverste bolten i brua. Dette har jeg gjort selv.

 

Edit: Skal du ha bærearmer derimot så må du passe på, noen er ment for skrudde drivaksler og noen for stikkaksler. Og forutenom dette så har stv. demper montert innvendig i fjær. Scorpio har 5 hjul bolter, og Sierra har 4.

Edited by Sierra-Ole

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

ok skal kun ha høyre brua bak.. men kan jeg ta hele bakakslingen fra en annen bil da?? eks hele bakakslingen og bruen til en 1991 4x4 stv??

1990 ford sierra 2.0doch

1984 ford sierra 3drs 2.o ohc

1969 chevelle 2drs ht

1982 ford sierra 5dr combi 2.o

Link to comment
Share on other sites

Nei, du må ha bærearmer fra combi/sedan. Dette pga. demper innfestningen. Hvis du får tak i komplett bakstilling til combi eller sedan går det greit. Uavhengig av diff støresle og aksler, fordi du bytter da hele bakstillinga.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...