Jump to content

Forskjeld på actuatorbrakett og oljerør cosw 2wd vs 4x4?


Per Olav

Recommended Posts

Jeg har byttet til 4x4 manifoil på min 2wd cosworth med Turbonetics E50 turbo i dag. Men da jeg skulle montere tilbake actuator så passer ikke lengre braketten. Hverken hullbildet eller vinkelen er i nerheten av å stemme

Er det forskjeld på 2wd og 4x4 brakett? Og finnes det en egen til netics da det ikke er lik avstand mellom alle skruene på turboen?

Jeg har løsnet turbinhuset fra lagerdelen og vridd delene slik at det stemmer med slik den sto før.

 

En annen ting som muligens også kommer litt i utur er returrøret til oljen. Men dette glemte jeg å sjekke etter at jeg fikk vridd turboen dit den skulle.

 

Bilder:

 

 

Her i den retningen det skulle vert...

 

IMG_1144.jpg

 

 

 

Her i den retningen det havner.. Hullbildet stemmer heller ikke.

 

IMG_1146.jpg

 

 

 

Her sto den jo før da det var 2wd manifoil.

 

IMG_1145.jpg

 

DSC_7890.jpg

 

 

 

Her er oljerøret mitt. Er det likt som 4x4?

 

IMG_1155.jpg

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Jeg stussa også på det der når jeg nylig bytta fra 2 til 4WD grenrør.

 

Det er ulikt oljerør på 2 å 4WD, jeg løste det med å kappe 2WD røret å bruke slange.

 

Jeg skifta brakett til wastegate også, som du har finne ut så er dem ikke like.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har, eller vet om hvor jeg får tak i en brakett som vinkler andre veien a?

Gjerne med riktig hullbilde til E50, men det er ikke et must.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Er ikke hjemme nå slik at jeg får sett, men sitter ikke det i fem skruer ell no slikt? Går vel ikke å løsne skruene og vri på det i hullene? Trudde jeg allefall..... Du mener den delen som er skrudd fast bak på turbinhuset som wastegatespjeldet sitter i og downpipen sitter på?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det går ikke på E50. Det er forskjellig avstand mellom skruene på komp.huset. To skruer med "kort" avstand og et større opprom før neste to skruer. Jeg havner på et langt opprom.. Det er plass til hele braketten mellom skruene.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det går ikke på E50. Det er forskjellig avstand mellom skruene på komp.huset. To skruer med "kort" avstand og et større opprom før neste to skruer. Jeg havner på et langt opprom.. Det er plass til hele braketten mellom skruene.

Ingen turboer er like, å du må bygge om/lage ny actuator brakett hver gang.. Å bøye til oljeretur går jo fint det også..

Nå har du fløtta heile turboen med det kjedelige baktrykksrøret, å da må du bare brette opp ermene å smi..

Skjønner ikkje hvorfor du bytter til det grenerøret med såpass stor turbo..

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Må nok lage en ny brakett ja.

Grunnen til at jeg bytter er at jeg har lyst til å prøve å få bilen litt mere klørbar og sivilisert da jeg syns den E50'n er alt for treg slik den er nå. Jo visst går det bra når motoren først våkner til liv, men det blir liksom litt for spennende å kjøre etter veien synes jeg. Ingenting..., ingenting..., ALT!

Hadde tilgang til en 4x4 manifoil gratis også så da måtte det prøves.

Har kjøpt en T34 med både 48 og 63 turbinhus til dohc'en. Måtte jo prøve den på manifoilen i går. Må si det fristet fælt å skru den fast. Det er 48 huset som sitter på den nå.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Må nok lage en ny brakett ja.

Grunnen til at jeg bytter er at jeg har lyst til å prøve å få bilen litt mere klørbar og sivilisert da jeg syns den E50'n er alt for treg slik den er nå. Jo visst går det bra når motoren først våkner til liv, men det blir liksom litt for spennende å kjøre etter veien synes jeg. Ingenting..., ingenting..., ALT!

Hadde tilgang til en 4x4 manifoil gratis også så da måtte det prøves.

Har kjøpt en T34 med både 48 og 63 turbinhus til dohc'en. Måtte jo prøve den på manifoilen i går. Må si det fristet fælt å skru den fast. Det er 48 huset som sitter på den nå.

Da ville eg heller bytta utveksling ;)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...