Hammersland Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Hei.Jeg har en Ford Focus 1,6 99 modell som fusker når jeg gir gass, spesielt i bakker, og et blir verre ved bakke start. Det kjennes ut som om den skal daue helt når jeg starter i bakke. Det hender også at den går ugjevnt på tomgang, og varsel lampe for motoren lyser, men fikk beskjed om at det ikke var noe fare, det var bare for mye avgass som var grunnen til det. Noen som har vært borti noe slikt før ?
Stian MH Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 Kan det være luftmengden det er noe galt med her? [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red
HoelRacing Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 (edited) Skift plugger og kabler... viss det ikke hjelper tipper jeg på coil. Vanlig problem på disse. Edited August 28, 2011 by HoelRacing 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
bard Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Sjekk gummislangen til veivhusventilasjon som ligger bak/under innsuget. Suselyd tyder på lekkasje. Jeg hadde lignende problem på maken bil og da var slangen sprukket. Det gir falskluft og mager blanding. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Hammersland Posted August 29, 2011 Author Posted August 29, 2011 Det er ikke luft mengden, men godt mulig tennplugger og kabler (har tenkt å bytte disse), men synes det er merkelig at motorlampen lyser.. eller er det helt normalt ?
Mondeo Power Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Det er normalt at den legger feilkoder/motorlampe lyser ved tenningsfeil.
Mondeo Power Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Det er normalt at den legger feilkoder/motorlampe lyser ved tenningsfeil.
Hammersland Posted August 29, 2011 Author Posted August 29, 2011 Okei, greit å vite, håper det bare er pluggene som må byttes. Men når jeg kobler fra batteriet og kobler til igjen, da lyser ikke lampen lengre, men begynner å lyse igjen etter ca 2 uker.
Stian MH Posted August 30, 2011 Posted August 30, 2011 Okei, greit å vite, håper det bare er pluggene som må byttes. Men når jeg kobler fra batteriet og kobler til igjen, da lyser ikke lampen lengre, men begynner å lyse igjen etter ca 2 uker. Hehe, med andre ord så har du problemfri bil i 2 uker [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red
Hammersland Posted August 30, 2011 Author Posted August 30, 2011 Hehe, nja, den fjusker selv om lampen ikke lyser..
Hammersland Posted September 13, 2011 Author Posted September 13, 2011 Nå har jeg byttet tennkabler og plugger, det ble litt bedre men fjusker fortsatt... tenkte å få noen til å feilsøke, noen som vet hvem som gjør det for en billig penge?
bard Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 Sjekket du denne?Sjekk gummislangen til veivhusventilasjon som ligger bak/under innsuget. Suselyd tyder på lekkasje. Jeg hadde lignende problem på maken bil og da var slangen sprukket. Det gir falskluft og mager blanding. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Hammersland Posted September 13, 2011 Author Posted September 13, 2011 nja, jeg har sett etter sprekker i alle slanger, har ikke funnet noe så langt..Er det den tykke slangen fra luftfilteret ?
bard Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 (edited) nja, jeg har sett etter sprekker i alle slanger, har ikke funnet noe så langt..Er det den tykke slangen fra luftfilteret ?Nei.Det går et plastrør ut fra hver sylinder, disse bøyer seg ned/rundt og sammen mot gasspjeldet. Slangen jeg snakker om sitter midt inni "bøyen". Altså over gasspjeldet og under flensen som fester innsuget til toppen. Såvidt jeg husker er det et T-stykke og 2 ender som går inn på blokka. 8-10mm diameter. Dette er de mest fornuftige bildene jeg fant i farta.http://passionford.com/forum/5360270-post19.html Edited September 14, 2011 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Hammersland Posted September 15, 2011 Author Posted September 15, 2011 åja, da henger jeg med, er det stress å bytte de om det er sprekk ? eller er det bare slangeklemmer i hver ende ?
bard Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Jeg mener den bare er tredd innpå uten klemmer, men det er trengt å komme til. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Hammersland Posted September 16, 2011 Author Posted September 16, 2011 jeg tror du har rett, det så ut til å være en sprekk på den ene slangen og de to andre var ganske sliten, prøver å bytte de en dag takk for tips !
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now