Jump to content

Ford sierra prosjekt


Fordsierradoch

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Berre og begynne ;) gjort noke meir?

 

Ikke mye ,einaste e 17'' momo felga , sprederan i fangern , vaska,kjøpt nytt annlegg , ingen sånne store ting me selve biln. har planer nu uti uka som kommer å kjøpe nåkka å bygge på men vet ikke heilt ka.

biln ska i iaf lakkeres etter jul, tenke å undre heile tia , bli næssn litt gal :P her e nu bilda da :

 

ertsryxdtksfjmfs.png

 

got2.png

 

CIMG4651.jpg

Edited by Fordsierradoch
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hei , er en stund siden jeg har vært å skreve , har ikke gjort noe spesilt med bilen ennu , pga dritt vær i harstad å ingen plass å stå inne me sierran :(

ska bynne så fort jeg kan , en ting er iaf bestemt , blir lakering over nyttår , noen tips om en rå farge?

noen tips om hvordan jeg ska få fikset sprekk i fanger er en orginal cosworth fanger, ikke så stor men liten , noen tips? :) alle tilbake meldinger er koseli :)

hiver med et bilde av bilen

 

IMG_1960.jpg

 

mvh Kristian DJ.

Edited by Fordsierradoch
Link to comment
Share on other sites

Hei :)

liten oppdatering^

har vasket sierran litt å fått litt små pjusk fikset.

har 2 små rustflekk som irriterer meg som inn i grader !

var der når jeg kjøpte bilen, men tenkte jeg sku pusse å spakle når bilen sku lakkeres , men klarer ikke å vente mere !!!

liker ikke se gobilen ruste :( ikke så store men hater rust ! hehe

her er bilder av di ''fine'' rustflekkene..

IMAG0051-1.jpg

IMAG0052.jpg

IMAG0053.jpg

di ska bort fort som f*** , hehe :) kommer snart pån igjen me mere ting , må bære bynne i d små , har muligens garasje nå så blir

mye update's fra nå av er planen ! :)

hyggeli me tbake meldinger :)

 

 

Mvh Kristian DJ.

Edited by Fordsierradoch
Link to comment
Share on other sites

Noe som sier meg at du har tråden din under litt feil kategori :P er vell en grunn til at prosjekttråden er på forumet :P Uansett en fin kombi du har. Vis den eneste rusta på sierran din er på den ene døra så er du heldig :P det tilhører sjeldenheten

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Link to comment
Share on other sites

Noe som sier meg at du har tråden din under litt feil kategori :P er vell en grunn til at prosjekttråden er på forumet :P Uansett en fin kombi du har. Vis den eneste rusta på sierran din er på den ene døra så er du heldig :P det tilhører sjeldenheten

 

Kan no ver greit og sjå om det er noken som vil følge med på tråden før man legger det under prosjekt då, og det er det :)

 

 

Kun da lille rustholet??

 

Rød sierra er jo meget flott då, og muligt kvite striper :) Skal ikkje sei so mykje på lakk eg, har vel one of a kind :P

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Noe som sier meg at du har tråden din under litt feil kategori :P er vell en grunn til at prosjekttråden er på forumet :P Uansett en fin kombi du har. Vis den eneste rusta på sierran din er på den ene døra så er du heldig :P det tilhører sjeldenheten

 

 

hehe ja , nei e ikke værdnsmester på å finne ut kor ting e på nette . men må nu se om d e noen som vil følge me så får man se, hehe :)

er den rustflekken der å trur det er noen piiiitersmå flekker på andre døra å men er ikke mye rust på denne nei :)

 

Kan no ver greit og sjå om det er noken som vil følge med på tråden før man legger det under prosjekt då, og det er det :)

 

 

Kun da lille rustholet??

 

Rød sierra er jo meget flott då, og muligt kvite striper :) Skal ikkje sei so mykje på lakk eg, har vel one of a kind :P

 

 

er det å noen små på andre døren men er så små at man ikke kan ta dem , hehe :) ellers vet jeg ikke av noen etter som jeg har sett :)

hehe rød sierra e konge:)

hvilken farge har du ?

 

Mvh Kristian DJ.

Edited by Fordsierradoch
Link to comment
Share on other sites

hehe ja , nei e ikke værdnsmester på å finne ut kor ting e på nette . men må nu se om d e noen som vil følge me så får man se, hehe :)

er den rustflekken der å trur det er noen piiiitersmå flekker på andre døra å men er ikke mye rust på denne nei :)

 

 

 

 

er det å noen små på andre døren men er så små at man ikke kan ta dem , hehe :) ellers vet jeg ikke av noen etter som jeg har sett :)

hehe rød sierra e konge:)

hvilken farge har du ?

 

Mvh Kristian DJ.

 

 

Følger med på tråden eg, berre og legge til som prosjekttråd ;) er somregel litt overflaterust med bakstillinga, ville ha sjekka der og ;)

 

Meget flott i rød ja ;) ehm hemmelig :P neida lilla du ;)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Følger med på tråden eg, berre og legge til som prosjekttråd ;) er somregel litt overflaterust med bakstillinga, ville ha sjekka der og ;)

 

Meget flott i rød ja ;) ehm hemmelig :P neida lilla du ;)

 

ska legge under prosjekttråd, men kan du førklare kordan ? heheheh fatter ikke d her heilt ennu !

hehe lilla ja , høres jo fint ut egentli :)

 

Mvh Kristian DJ.

Link to comment
Share on other sites

Hei , var på verkstedet idagå freset ut en plate me noen tøft på , hehe den ska få en tøff plass i bilen trur jeg ! :)

IMAG0077.jpg

hehehe blei fornøyd :)

men sku høre med dere om noen har vært bort det jeg ska gjøre nå , har blått inntrør i bilen(liker ikke)

så har plukket ut masse deler fra dele bilen. ( innntriør) som åsså er blått,derfor skal jeg lakere den gråttmatt.

er det noen som har noen forslag om hvordan jeg kan få det bedre? slenger med et bilde !

IMAG0078.jpg

 

hyggeli med tilbake mld :)

 

 

Mvh Kristian DJ.

Edited by Fordsierradoch
Link to comment
Share on other sites

Resultatet av lakering av dashbordet blei heilt okei :)

blei ganske førnøyd , har litt små fiks på den nå som å rette opp linjene. men er ganske førnøyd.

så nå er det bare å lakere resten av delene til bilen å bytte ut :) ikke værdens beste bilde men

her er bilde :)

IMAG0083.jpg

 

hyggeli med tilbake melding :)

 

Mvh Kristian DJ.

Link to comment
Share on other sites

jeg har ivertfall veldig god erfaring med å lakkere det meste av inntriør i den ene bilen min.. bare å vaske alt godt med stålull først.. da vasker du og finsliper så lakken for skikkelig feste sammtidig.. så er det bare å skyller så all såpen blir helt borte og vente til delen er tørr før den kan lakkeres..

 

btw.. sikker på at det ikke går ann å demontere den delen du skal ha svart?..

 

å hvordan mod er bilen din? er første mk2 sierra jeg har sett med mk1 dash..

Edited by k3nn37
Link to comment
Share on other sites

ska legge under prosjekttråd, men kan du førklare kordan ? heheheh fatter ikke d her heilt ennu !

hehe lilla ja , høres jo fint ut egentli :)

 

Mvh Kristian DJ.

 

 

Når du svarer på ein samtale so går da an og forandre navn og undertekst, vist du ikkje finner ut av det kan du jo spørr d.toft han veit da meste her ;)

 

 

Synst den er tøff i lilla eg, ligger prosjekttråd på skuta ;)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

jeg har ivertfall veldig god erfaring med å lakkere det meste av inntriør i den ene bilen min.. bare å vaske alt godt med stålull først.. da vasker du og finsliper så lakken for skikkelig feste sammtidig.. så er det bare å skyller så all såpen blir helt borte og vente til delen er tørr før den kan lakkeres..

 

btw.. sikker på at det ikke går ann å demontere den delen du skal ha svart?..

 

å hvordan mod er bilen din? er første mk2 sierra jeg har sett med mk1 dash..

 

 

er en 89 model. dashbordet er orgianlt i denne også :)

takk for gode tips :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...