Jump to content

Recommended Posts

Posted

stikk akslingene vil fa** ikkje inn igjen i diffen, nå etter den er sveist. er det noen spesiell måte man må ta de inn eller ? hadde hele diffen utav (diff-huset+innmat)

ford sierra 3dørs 1986mod

Posted

Sto stikkakslingene med splinsen inni spinsen på solhjulene mens du sveisa? Det er nødvendig for å sentrere hjulene mens du sveiser. Har du ikke gjort det, så kast diffen og finn ett nytt offer der du sentrerer hjulene mens du sveiser.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

Huff da.. Beste måten å sveise diffen på er jo bare å slippe den ned i bak kant, skru av lokket, ut med olje, avfetting å spyling :D

Eg sveiser stikkakslingene fast til den tynne akselen som pleier å knekke, da holder den leenge :)

Doch diffen er å foretrekke da den har kraftigere drivakslinger ;)

Fort at knuten går til H#%$ på Ohc diffene..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

Huff da.. Beste måten å sveise diffen på er jo bare å slippe den ned i bak kant, skru av lokket, ut med olje, avfetting å spyling :D

Eg sveiser stikkakslingene fast til den tynne akselen som pleier å knekke, da holder den leenge :)

Doch diffen er å foretrekke da den har kraftigere drivakslinger ;)

Fort at knuten går til H#%$ på Ohc diffene..

Helt enig, Tommen :)

De store drivakslingene er levert på enkelte Sierra med OHC også, av de siste (1989-) :)

Og de tåler MYE mer en de små leddene :) Jeg har knust mange små ledd en ikke klart å ta knekken på et stort enda :D

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

stikk akslingene sto ikkje inni når den ble sveist, diffen var utav. er den ødelagt eller bare vond og få i stikk akslingene?

ford sierra 3dørs 1986mod

Posted (edited)

finn ei 3kant fil å fil opp spline inni der så skal du se at du får inn akslingene igjen :)

ang di store akslingene så mener jeg dem kom fra 86 ->, fordi jeg har en 392 ZF bremsa diff på dohcn min som jeg henta fra en 86 IS, og eid av en og samme person siden den var ny i 86 helt til den skulle vrakes

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo

Posted

stikk akslingene sto ikkje inni når den ble sveist, diffen var utav. er den ødelagt eller bare vond og få i stikk akslingene?

Om du har lest inlegg nr2 i denne tråden så har du kanskje skjønt det. Om du ikke har sentrert solhjulene så kan de i værste fall komme flere mm på avveie, og da nytter det ikke med ei fil slik som dohcboy foreslår. Da er det mye enklere å gjøre jobben på nytt.

Om du sveiser solhjulene fast i selve medbrinerhuset så ser jeg ikke helt den store nytten av å sveise stikkakslingene fast i hjulene for å unngå at planethjulsakselen skal knekke. Det gjør jo jobben værre om en drivknute ryker. Om det hadde vært problemer med splinesen hadde jeg skjønt det.

DSC00503.jpg

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal