Jump to content

Etterinnstallere AUX-inngang og pris?


edvardta

Recommended Posts

Hei,

 

Har kjøpt med en Ford Focus 2005, og har dette musikkanlegget (6000 CD): CTVFOX002_back.jpg

 

Jeg har lest rundt på internet, blant annet her på forumet, og funnet at en evt. Aux-inngang skal være enten i hanskerommet eller ved siden 12V-uttaket mellom forsetene. Jeg har lett og lett, men finner ingenting i hanskerommet eller noe annet sted i bilen. Jeg tenker derfor at dette kanskje var installeret i bilen, og selger (forhandler, men ikke Ford) hadde ingen anelse om dette og hvor det kunne være.

 

Så kommer det jeg lurer, som jeg håper noen kan svare på:

 

Hvor dyrt/vanskelig er det å etterinnstallere denne AUX-inngagen? Må den på verksted? og har noen anelse om hvor mye dette kan komme på? Jeg er ikke så veldig teknisk, men har noen venner som kanskje kan hjelpe til hvis dette er noen man kan klare selv.

Link to comment
Share on other sites

Du får ta ut spilleren, og se om det er koblet til noe bak der, men det er nok antagelig ikke det når du ikke finner den framme noen plass. Da må du nok inn med noe slikt feks: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/193_538/products_id/4891

 

Er det vanskelig å ta en spilleren og sette inn det produktet du linket til?

 

Det står ikke at den ikke finner Auxiliary input, så det kan hende noe er koblet til bak der, men det er bare ikke trukket frem til et sted.

 

-edvard

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 7 months later...

Nei, det er ikke vanskelig, spilleren kommer lett ut med riktig verktøy ;)

Du trenger 4 stk "uttrekspinner", en til hver av de små flate "hullene" i hvert hjørne av spilleren. Din lokale ford sjappe burde ha å låne deg.

 

Hadde bilen hos Røhne Selmer for å få reparert noe annet, og de mente det ikke var mulig å etterinstallere AUX-inngang til en vanlig 6000-spiller. Kan det stemme?

 

Er det eventuelt noen her som vet om et sted i Oslo som vil kunne fikse dette uten at det koster alt for mye?

Link to comment
Share on other sites

Du får kjøpt en kabel på ford som gjør at du kan ettermontere aux inngang på en slik spiller. Mener det er bare å ta ut spilleren, sette i kabelen også finne en grei plass til å montere aux kontakten.

 

Kan finne ut av delenummer i morra hvis det er interesant :)

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Du får kjøpt en kabel på ford som gjør at du kan ettermontere aux inngang på en slik spiller. Mener det er bare å ta ut spilleren, sette i kabelen også finne en grei plass til å montere aux kontakten.

 

Kan finne ut av delenummer i morra hvis det er interesant :)

 

Ja, det hadde vært fint.

 

Mener også ha lest at det er mulig å bare ta ut spilleren og at det skal være lagt opp til en AUX-tilkobling. Er jo tross alt en knapp for å spille av AUX. Det videre spørsmålet blir kanskje hvordan man kan feste 3.5 jack-pluggen der man skal koble til en ipod eller telefon. Tenkte sette det i en av de ledige feltene ved siden av ESP-knappen og setevarmerne. Har sett andre Focus som har i hanskerommet, men det synes jeg virker upraktisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg vet denne tråden er litt gammel men ser at det har vært aktiviteter nå nylig. Takk til Bjørn_H for nr. på kabelen. Har selv bestilt meg en slik kabel fra min lokale Fordforhandler.

 

Jeg har et par spørsmål jeg håper noen kan svare på:

1. Stemmer det at man må inn med en "aktiveringskode" hvis man koble fra strømmen?

2. Kan AUX-kabelen kobles til uten å ta ut strømkontakten til selve spilleren?

 

Så et spørsmål til trådstarter, edvardta:

3. Har du fått installert noe til din AUX og evt. hvordan gjorde du det?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg vet denne tråden er litt gammel men ser at det har vært aktiviteter nå nylig. Takk til Bjørn_H for nr. på kabelen. Har selv bestilt meg en slik kabel fra min lokale Fordforhandler.

 

Jeg har et par spørsmål jeg håper noen kan svare på:

1. Stemmer det at man må inn med en "aktiveringskode" hvis man koble fra strømmen?

2. Kan AUX-kabelen kobles til uten å ta ut strømkontakten til selve spilleren?

 

Så et spørsmål til trådstarter, edvardta:

3. Har du fått installert noe til din AUX og evt. hvordan gjorde du det?

 

Jeg vet denne tråden blir eldre og eldre. Men jeg har da fått svar på mine egne spørsmål siden jeg selv tok sjangsen på å installere en slik kabel selv:

 

1. Ja. I mitt tilfelle fant jeg koden før jeg koble fra.

2. Nei, hele sulamitten måtte ut for å feste den nye kabelen.

3. Ja og det var enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...