Jump to content

Hoster og harker 2,0 16v


Linke

Recommended Posts

Har en ford mondeo 2,0 1995 modell som ikke går slik som denn skal. den trekker greit opp til 3000 rp/m menn etter d hoster og harker den, og d virker som om di 136 hestene e fraverende gjennom hele registeret. noen som vet va d kan være som er galt?

Drive it just the way you stole it!!

Link to comment
Share on other sites

den drar bedre vist jeg ikke bottner gassen ja

Tipper på deffekt luftmassemåler.

 

Hvis du ligger på 1500rpm i for eks 3 gir og gir bånn gass og det kjennes ut som du tråkker på bremsen nesten.

 

Mens om du jobber deg rolig opp til ca 4000rpm og gir bånn pedal så går den nesten bedre enn den skal.

 

Slik var i alle fall min, med en av mine luftmassemålere (byttet 3 stk på på mine 200.000km i en 95mod mk1)

Link to comment
Share on other sites

Tipper på deffekt luftmassemåler.

 

Hvis du ligger på 1500rpm i for eks 3 gir og gir bånn gass og det kjennes ut som du tråkker på bremsen nesten.

 

Mens om du jobber deg rolig opp til ca 4000rpm og gir bånn pedal så går den nesten bedre enn den skal.

 

Slik var i alle fall min, med en av mine luftmassemålere (byttet 3 stk på på mine 200.000km i en 95mod mk1)

 

Da skal jeg prøve og ta fra bilcrossbilen og se om d blir bedre. er d ikke bare en luftmengde måler på bilen?

Drive it just the way you stole it!!

Link to comment
Share on other sites

Da skal jeg prøve og ta fra bilcrossbilen og se om d blir bedre. er d ikke bare en luftmengde måler på bilen?

Kun 1.

 

Sitter på røret fra luftfilterboksen.

 

Kan prøve å bare nappe av kontakten også, og se om gangen endrer seg, bilen går i ett form for nød program da.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...