v624v Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Heisann...startet en tråd her for 3-4 dager siden ang. en Mondeo V6, uansett da...så må jeg si at overaskelsen var stor når jeg ser hvor enormt lite "interesse" det var for å gi noen hint og tips om hva dette kunne være, er det pga svært få 2.5v6 i omløp, eller fordi at disse bilene er "feilfri" og dermed lite eller ingen grunnlag for å spekulere? Kan jo spørre nå da...hva er plus/minus med Ford Mondeo 2.5v6...da tenker jeg på MK2 stasjonsvogn.Har hatt 2 stykk og mine tanker er som følger; den sedvanlig Ford kvaliteten(litt skranglete og billig), et fint utsende, gode kjøreegenskaper, dårlig bensin økonomi, dyre deler, trangt å skru, endel rust i kanaler og hjulbuer, trivelig innemiljø, fint snerr fra V6, overaskende bra "punch" i motoren...litt ulv i fåreklær, men alt i alt...mye bil for pengene...mye utstyr, grei plass og en herlig motor(når den funker). Hadde vært koselig med noen tanker, meninger...ja i det hele tatt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 (edited) Hadde en mk1 v6 (samme motoren) og savner egentlig den bilen selv om det er en billig bil blottet for kvalitetsfølelse, kun motorn som gjorde den bilen for meg ihvertfall. Dyre deler? Par tre år siden jeg handla men var ikke spes dyrt da ihvertfall.. Og dårlig bensinøkonomi? Min far har nå min gamle v6 og den går på 0.7 på langkjøring.. Edited October 9, 2011 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
v624v Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 Hadde en mk1 v6 (samme motoren) og savner egentlig den bilen selv om det er en billig bil blottet for kvalitetsfølelse, kun motorn som gjorde den bilen for meg ihvertfall. Dyre deler? Par tre år siden jeg handla men var ikke spes dyrt da ihvertfall.. Og dårlig bensinøkonomi? Min far har nå min gamle v6 og den går på 0.7 på langkjøring.. Som du sier...sjaber byggekvalitet, men flott motor. Nå idag er prisene stive synes jeg...ca 2500-300 for et bakjhulslager, 1700 for en fordeler bla..men det er jo øyet som ser. Joda på langkjøring er jeg vel på ca.0.8...men blandet blir fort 1.2...men dette har jo endel med måten man kjører de på. takk for responsen....håper flere har erfaring med 2.5 duratec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Mulig du burde skiftet plugger å filter, samt vakumslanger. Handle i utlandet du så blir det som regel litt bedre priser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 (edited) Nå er det desverre blitt slik her inne på forumet att det skal en del til for å engasjere folk til å svare på tråder. Forumet er ikke lengre slik det var for 3-4 år siden. Da var aktiviteten høy og hjelpen rett rundt hjørnet. Selv prøver jeg å være aktiv i både diskusjoner og ved spørsmål, men akkurat v6 motoren har jeg svært lite kunnskap om og forholdt meg passiv til ditt spørsmål. Selv kjører jeg en meget vellholdt mk2 for øyeblikket, riktignok med 1.8 bensin, men jeg er enig med deg i att det er gode biler, med mye bil for pengene. Mondeo mk2 er generelt det. 1.8 literen er forsåvidt ikke så aller værst på drivstoff forbruk, men den er jo heller ikke noe farts monster, og skal ikke skryte på meg noe pent snerr i motoren Er derrimot svært imponert over bilen fra helga.Har vært tur retur Gjøvik - Stavanger, med flytte henger. 1,3 tonn bak på tilhenger kula og bilen klarte allikevel å holde på det meste 130km/h på motorveien, og drivstofforbruket endte på tett opp mot 1,1 liter per mil. Det må jeg si er ganske greit til en 10 år gammel bil med liten motor. Edited October 10, 2011 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
v624v Posted October 10, 2011 Author Share Posted October 10, 2011 Nå er det desverre blitt slik her inne på forumet att det skal en del til for å engasjere folk til å svare på tråder. Forumet er ikke lengre slik det var for 3-4 år siden. Da var aktiviteten høy og hjelpen rett rundt hjørnet. Selv prøver jeg å være aktiv i både diskusjoner og ved spørsmål, men akkurat v6 motoren har jeg svært lite kunnskap om og forholdt meg passiv til ditt spørsmål. Selv kjører jeg en meget vellholdt mk2 for øyeblikket, riktignok med 1.8 bensin, men jeg er enig med deg i att det er gode biler, med mye bil for pengene. Mondeo mk2 er generelt det. 1.8 literen er forsåvidt ikke så aller værst på drivstoff forbruk, men den er jo heller ikke noe farts monster, og skal ikke skryte på meg noe pent snerr i motoren Er derrimot svært imponert over bilen fra helga.Har vært tur retur Gjøvik - Stavanger, med flytte henger. 1,3 tonn bak på tilhenger kula og bilen klarte allikevel å holde på det meste 130km/h på motorveien, og drivstofforbruket endte på tett opp mot 1,1 liter per mil. Det må jeg si er ganske greit til en 10 år gammel bil med liten motor. Rett og slett en god "gammel" bil altså Nei jeg har skjønt at v6 er sjelden/upopulær...men med Norges avgifter så kostet vel en Mondeo med v6 mer en hva det er værdt når den var ny kan jeg tenke meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Rett og slett en god "gammel" bil altså Nei jeg har skjønt at v6 er sjelden/upopulær...men med Norges avgifter så kostet vel en Mondeo med v6 mer en hva det er værdt når den var ny kan jeg tenke meg v6 var jo selvfølgelig noe dyrere, men tross alt var det kun 170hk i de, så de burde være overkommelige også i avgiftsnorget. Mitt intrykk er att det er flere mk1 enn mk2 med denne motoren, samt att det tusler en god del Cougar rundt med denne motoren. Er vel kun motor, og girkasse som er ulikt på mondeo, bremser osv er vel de samme som på mindre motorer tror jeg. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 v6 var jo selvfølgelig noe dyrere, men tross alt var det kun 170hk i de, så de burde være overkommelige også i avgiftsnorget. Mitt intrykk er att det er flere mk1 enn mk2 med denne motoren, samt att det tusler en god del Cougar rundt med denne motoren. Er vel kun motor, og girkasse som er ulikt på mondeo, bremser osv er vel de samme som på mindre motorer tror jeg. På mk1 er det større bremser og standard skiver bak, girkassen er stort sett den samme så vidt jeg fant ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now