Jump to content

henger uten hengerbevis


Cosworth_ftw

Recommended Posts

Hææ, skal de festes fast?!?!?!

Ikke nødvendigvis. Dersom et tre har en egenvekt på over 150kg kan dette legges på taket uten noen form for stropping. Dette pga. vekta er i seg selv så pass stor at tre'et ikke vil forflytte seg under kjøring. §15-5 i Naturfag boka fra ungdomsskulen.

 

Bildet under viser hvordan:

Luring

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke nødvendigvis. Dersom et tre har en egenvekt på over 150kg kan dette legges på taket uten noen form for stropping. Dette pga. vekta er i seg selv så pass stor at tre'et ikke vil forflytte seg under kjøring. §15-5 i Naturfag boka fra ungdomsskulen.

 

Bildet under viser hvordan:

Luring

 

da tror jeg naturfag boka må redigeres.

en tung og lett gjennstand vill uansett begynne og flytte på seg samtidig.

Bare prøv med ei 5liters kanne og ei 25 liters kanne, på en tipp henger eller tilsvarende. di sklir av akkurat sammtidig.

Link to comment
Share on other sites

Ikke nødvendigvis. Dersom et tre har en egenvekt på over 150kg kan dette legges på taket uten noen form for stropping. Dette pga. vekta er i seg selv så pass stor at tre'et ikke vil forflytte seg under kjøring. §15-5 i Naturfag boka fra ungdomsskulen.

 

Bildet under viser hvordan:

Luring

Hehe...

 

Lærte dere att vann også får mindre volum når det går over til fast form :smartass:

Link to comment
Share on other sites

Hehe...

 

Lærte dere att vann også får mindre volum når det går over til fast form :smartass:

Stemmer. Vann minsker når det fryser. Det er derfor det er frostplugger i blokka. Når vannet fryser så dannes det vakum i blokka og den sprekker.

 

Edit: Hehe, i fare for at noen tror jeg er dum når jeg sier slikt. Det er bare kødd, må ikke ta meg seriøst :lol:

Edited by Sierra-Ole

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...