Jump to content

Problemer med IS motornett


forddigger

Recommended Posts

Har noe bygget om fra gasser til insprut på min 83 mod sierra. men problemet er att bensinpumpa ikke får strøm og ikke gnist ut av coil.Har prøvd å dratt ledninge med strøm rett til pumpa og coil men fortsatt starter den ikke, virker som ikke dysene åpner. Så for meg virker det som att det ikke er strøm inn til hjernen. hva trur folk om dette og har dere noen forslag om hva som kan være problemet?

Link to comment
Share on other sites

Hadde akkurat det samme problemet på 2.9'n min. Jeg regner med du ikke har strøm til coilen i det hele tatt? du kan tvangstyre bensinpumpa med + og -. men coilen skal bare ha konstant +. mål om hjernen får strøm, vis ikke er det fare for at du må skaffe en ny.

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Link to comment
Share on other sites

Om du har henta ledningsnett fra en mk1 Sierra, typen med grå motorcraft fordeler, så skal du ha en kontakt som ender opp ved venstre innerskjerm. Ettersom det er en 83 mod så har du neppe motstykket til denne. Denne kontakten har bla ei svart ledning, ei grønn(+eventuelt ei gul strip), og signalledningene til oljetrykk og motortemp i dasjbord, som er 2farget med brun grunnfarge.

Den svarte utav disse ledningene er det som gir strøm til hjernen, og styrestrøm til bensinpumpe, coil, og dyser. Den svarte ledniga skal ha strøm på hakk2 på tenninga.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hva er den grønne ledningen til? fikk koblet den svarte ledningen inn på tenninga så nå får hjernen strøm og pumpa går men er ikke noe gnist, hva kan være grunnen til dette? innbiller meg att det er noen ledninger til som skulle vært koblet sammen for hele tennings systemet har jeg tatt av den andre IS'en min så jeg vet det skal virke

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...