Jump to content

IS Turbo


Guest Lars

Recommended Posts

Hehehe, er noe i det ja. Synes leketøyet mitt fungerer ganske greit med det oppsettet jeg har. Jeg har i allefall enda ikke sett for lite bensin, det er helt sikkert. (har lambdameter) OM jeg på et eller annet mirakuløst vis skulle klare å få bruk for mer bensin enn 4 originale og 2 standard blå cossie-dyser kan levere (kjapp hoderegning... 250-260hk) er det ikke verre enn å la Haltechen få kose seg med to litt STØRRE dyser... ;)

 

Om jeg holder på bilen lenge nok, dvs. over vinteren og tiltakslysten melder seg, blir det kanskje oppbygging av ny motor. I første omgang stort sett som den er i dag men kanskje med en noe bedre ventilert topp. Jeg har et par idéer på lur også. Siden det meste er på idéstadiet enda vil jeg ikke gå i detaljer, men jeg har fundert litt på hjemmemekka tenningsretarder. Tar det av derfra vil muligens et par idéer med blokk, topp og turtall bli prøvd ut i praksis.

 

Jeg er kanskje litt spesiell nå, men for min del vil jeg ikke ha for mye cossie-deler under panseret. Jeg synes en IST skal være en IST, ikke en cossiemotor med ståltopp. Men når det er sagt så må jeg jo innrømme at prosjektet med å kombinere ståltopp og Weber/Marelli høres litt interessant og lærerikt ut.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl

kan skriv under på at leo's IST funka bra... å har enda ikke kommet så langt t å fått prøva an,Leo trur æ kommer nedover en tur snart........ :lol:

Link to comment
Share on other sites

Skulle jeg slippe knøttebror løs i min bil...? Han som kjørte fra ei 911 turbo på bane med en 100hk Sierra? Høres farlig ut brutter, men kommer du nedover må du vel få teste litt... ;)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...