Jump to content

Vibrasjon i scorpio -95


juped

Recommended Posts

Hei!

 

Har en 1995 scorpio stasjonsvogn som jeg har et par problem med.. Det ene er at der er vibrasjoner fra girkassa under pådrag, spesielt i 2gir, litt vanskelig å forklare men det klirrer på en måte i hele girstanga, og man kan kjenne vibrasjoner ved pådrag.

Har hatt et par folk som har ment kast i mellomaksling, lager på mellomaksling osv, kansje noen av dere vet hva det kansje kan være?

 

En annen ting er at abs lys og antispin lyser konstant i speedometeret, har ikke fått testa om det faktisk er satt ut av spill enda, men igjen, er dette typiske "scorpio feil" ?

 

På forhånd takk for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oppdatering!

 

 

Igår når jeg var ute en tur med bilen så small det til etter en fartsdump,

Har prøvd å se etter under bilen, og det kan se ut som at det er opphengslager på mellomaksling som har revet seg fullstendig løs, og kansje roterer rundt med aksling?

 

Fikk til å luske meg hjem med bilen, men i humper og ujevnheter så var det småsmell fra tunnellen, så regne med at aksling er mer eller mindre løs.

 

Så kommer mitt spørsmål, er det en stor jobb å skift det lageret med oppheng?

Hva kan jeg regne med å betale om jeg skal ha ford til å gjøre jobben, omtrent ?

 

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

oppdatering:

 

Hadde bilen på sjekk hos det lokale ford verkstedet og det viste seg at det var et lodd som stod på hardykobblinga som var løst/delvis påtur av, så har kappet det vekk og bilen fungerer utmerket .. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er mest sannsynlig at du har fått feil med en av Abs-sensorene dine bak og må skifte ut denne. Har det samme problemet på min bil, og fikk Ford til å sjekke det, og de fant ut at det var feil med abs-sensoren på venstre side bak. Den koster nesten 2200.- på Ford, så anbefaler deg å få tak i en eller to brukte.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...