Jump to content

93 Scorpio 2L Doch, Hvilke motorer passer å hva trenger man


ScorpioRåner92

Recommended Posts

Alle motorer fra andre scorpioer, evt sierra. samme motor og girkasse fester. mellomaksling går også over. hiv oppi f.eks en ford scorpio 2.9 12v. da bytter du bare led.nett, girkasse og motor. så er det bare og kjøre. 145 hk ca :)

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Forstillingen er bygd opp ganske så annerledes på det "nye" karrosseriet, men det skal gå å ta hele framhjulsopphenget fra "frosken" å montere på den gamle uten større utfordringer. Når det kommer til dette så tror jeg K3NN37 kan ha noe info.

 

når det kommer til ombygging av scorpio, så ville jeg valgt komplett forstilling og motor fra en 2.3 16v scorpio frosk. Du vil da også trenge motornett og hjerne fra samme bil. Om planene er videre modifisering av motor så ville jeg kanskje valgt annerledes, men dette valget ser jeg på som en forholdshvis enkel ombygging om du er villig til å ta jobben med elnettet.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

bakaksel fra 95-98 passer rett på komplett. forstilling passer ikke m tårna framme, får helt feil hjulvinkler.

ps er forskjellig baktilling på stv og sedan/kombi

Skille understellsmessig/ bremser på 2.0 og 2,4,2,8 og 2,9 12v er kun dempere og fjører. på noen mod av stv 92-94 2,0 er det ventilerte skiver bak og noen uten , men 2,9 stv har ventilerte bak. Stabstag er likt på alle scorpio 85-94 utenom 24v som har 29mm framme og 19mm bak.

skal du ha 2,9 12v, så trenger du motor og el nett(helst fra en 92-94 da er det bare å klikke i stikk og kjøre. og girkasse du har sikkert mt75 fra før så får du tak i en til v6 så trenger du ikke annen mellomaksel

det er og den motorn som jeg mener blir lettest å få satt i , velger du 2,8 som er en eldre motor så er ikke ledningsnettet plug n play

1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w
1977 Ford Granada 2,3L Automatic 
1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD
1998 Ford Explorer 4,0

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...