Jump to content

Rs turbo starter ikke


rs88

Recommended Posts

Hei, da har jeg nok ett problem med rs turboen.

Jeg kjøpte en motor som skal være ny overhalt for en liten stund tilbake, og satte den i escorten min.

Har stillt inn registeret rett etter haynes boken med org cam drev.

Har skiftet til nye plugger samt ny coil og nye plugg ledninger så gnist har jeg.

Bensin får den, og jeg hører at den tar etter av og til men den starter ikke, har prøvd å vridd på fordeleren og det blir litt bedre.

Hører også bensin pumpen går når jeg har på tenningen.

Nytt batteri er det også.

 

Men jeg får den ikke til å starte, noen tips?? har gått over alt av ledninger og sensorer på motor og sjekket at alt sånn er i orden.

Link to comment
Share on other sites

ta ut pluggene å se om dem er rå\våte. ville ha sjekka at du har skikkeli gnist fra coil.

uansett viss du har stilla registret rett og fordeleren på merket sitt når motor står i ØD så skal den starte, for da har du basic tenning som den skal fyre på

et lite tips oxo for å øke tennspenninga fra coil er å nappe ut ledninga fra coilen til fordelern ca 1 cm over colin, da må coilen lade mere for å slå gnisten over i ledninga. bruker å hjelpe på en tungstarta motor :)

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Ja skal gjøre det. den tar bare etter noen gang hører jeg.

Kan det være noe tull med bensin mengde fordeleren?

Noen mulighet for at registeret kan være 180 grader feil vridd? da burde jo ikke motor gå rundt

Edited by rs88
Link to comment
Share on other sites

Har prøvd å fått start på den idag, men det vil seg ikke. tok ut pluggene, tørket de, sjekket registret mange ganger og fant ut at alt sånn var rett. Men likevel høres det ut som tennings feil.

 

Er nesten helt sikker på at plugg ledningene er koblet rett, men ikke helt da jeg ikke finner tegning over dette, det kan kansje være problemet

 

Edited by rs88
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått en til å se på bilen, han har sjekket at tennings rekkefølgen er rett og syntes det var merkeli at den ikke starter.

så nå aner jeg ikke hva det kan være når den får både bensin,gnist og rekkefølgen stemmer og registret er innstillt rett.

Noen som kan ha en ide om hva det da kan være ????

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Starter fortsatt ikke, og kompresjon er det og har prøvd med annen fordeler samt andre plugger som det er gnist på.

Så da har jeg skiftet alt som er mulig å skifte utenom bensinmengde fordeler. Så da prøver jeg og skifte denne og viss den ikke starter da så aner jeg virkelig ikke hva det kan være

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde et lignende problem med min RS Turbo etter motorbytte. Riktig nok noen år siden nå, men mener å huske at etter mye kødding uten start så var det noen som sa at det kunne være luftbobler i bensinsystemet/mengdefordeleren. Jeg løsna bare litt på de forskjellige boltene som går igjennom banjokoblingene på mengdefordeleren også dro på starteren så bensinen spruta godt rundt oppi der. Skrudde til igjen og etter det starta den!

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset, det er mest sannsynlig den mengde fordeleren så jeg skal prøve hva som helst for å få den til å virke en liten stund til jeg får den eu-godkjent, da blir det nok datasprut etter det

Link to comment
Share on other sites

Hehe, så stresset som jeg var så glemte jeg faktisk å ta ut papiret i innsuget som jeg kjøpte. det hadde da kommet frem til eksos manifold og på toppen av stemplene, såg det da jeg tok ut en plugg og lyste nedi der for å se om stemplene var sprukket. Da jeg tok av toppen og innsuget samt turbo og manifold og fjernet alt, smekket på en ny toppakning og der startet bilen. så no går den som den skal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...