Jump to content

hvordan bytte xsenon pære på frontlykt på mondeo 2001 1,8 bensin?


balltusen

Recommended Posts

hei på dere. :rolleyes: Jeg har nå kjøpt xenon pære til min frontlykt. Jeg skjønner så langt at jeg tar av grillen og drar i 2 spaker og drar lykta ut. Men så kommer problemet. Hvordan komme til pæra? Mener pæra sitter bak en firkantet modul (blank med høyspenningsvarsel) Hvorda eller må jeg skru av denne for å komme til? litt usikker med tanken på elektronikken.

Hva må jeg passe på? se bilde. Må jeg ha bilen på verksted for å justere lysene etter på? ser ut som automatisk justering på bilde men er ikke sikker.

Håper noen kan komme med tips her. :whistling:

 

 

 

 

xsen.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jepp, hele lykta må ut, det er ihvertfall det aller enkleste.. Så kan du ta med lampa inn på kjøkkenbordet og sitte i varmen å bytte pære, mens du ser på naboen din som kjører Passat, men blå hender og rødt hode mens han bytter pære i 20 minus.:)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Jepp, hele lykta må ut, det er ihvertfall det aller enkleste.. Så kan du ta med lampa inn på kjøkkenbordet og sitte i varmen å bytte pære, mens du ser på naboen din som kjører Passat, men blå hender og rødt hode mens han bytter pære i 20 minus.:)

 

Drittbra svar...ha vært den som må stå ute i kulda takk...men ik pga en passat.. (FØSJ-A-MEG)

Tusen takk førr hjelpsomt svar...Nettopp blitt ny-brukt-bil eier...og d dærre va litt skummelt...

03 mod Mondeo Tdci stv.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...