Jump to content

Focus -03, problem med instrumentpanel


sveinen

Recommended Posts

Hei, håper noen kan hjelpe meg med dette: Stort sett alle varsellamper i instr.panelet blinker (ganske så regelmessig)+ lydsignal fra GEM ca hver 10 sek. Motor starter og går, turteller virker ikke, blinklys virker sporadisk,(nødblink er OK) varmetråder virker ikke,(ved aktivering av bryter kommer det av og til 3-4 lydsignaler fra GEM) alle lys innv. + utv. er OK.

Har sjekket: lading, jordingspunkter,(iflg Haynes rep håndbok) rele, alle sikringer, prøvd å finne overledning ved å bevege ledningsbunter mens tenning er på.. Har koblet fra alle 5 konnektorer på GEM, fortsatt feil. Motorstyring kan det vel ikke være når motor går? Prøver å få fatt i et komplett instr.panel for å teste, men er det ikke det så er jeg tom for ideer..

Edited by sveinen
Link to comment
Share on other sites

Ser på nettet etter instrumentpanel, hvorfor er det noen som er avbildet med fullt utslag på alle målere? Er det slik de blir når man kobler fra, eller er det et triks for å vise at alt virker?

 

Takk for svar focusst, skal teste mer på dette i kveld...

Link to comment
Share on other sites

Problemet løst !! (håper jeg..) Fant en liten skade på en ledning i motorrom, etter det fungerer alt. Nå er det bare selvparkeringen på viskerene som ikke virker (på intervall) men det har vært siden bilen ble kjøpt. Ikke prioritert!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...