Jump to content

dunkelyd i framaksling


Hammersland

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har sjekket litt under bilen og plukket litt, finner ikke feilen...

Når jeg kjører på ugjevn vei (grus el.), eller små hull i veien, så kommer det en dunkelyd fra fram akslingen, og når jeg har litt fart (50-80 km/t) i høyre svinger så drar den over, men det er bare en brøk del av et sekund den gjør det, også svinger den som normalt før den drar over igjen, også svinger som normalt, dette blir veldig irriterende i en lang sving.. Det ser sikkert ut som jeg fyllekjører..

venstre svinger går helt fint, ingen problem der, heller ikke når jeg kjører rett fram, det eneste er at rattet mitt er "skjeivt" med det mener jeg at når bilen har rett kurs, så er rattet vridd litt mot høyre.

noen som har vært borti noe lignende eller vet hva som kan være årsaken ? :)

Edited by Hammersland
Link to comment
Share on other sites

jeg bestilte nye endeledd og stabilisatorstag, det fikk jeg i dag, så det blir vel byttet i morgen eller fredag. De så litt sliten ut, men jeg skal ta å skjekke bærekule og lenkarm :)

 

takker for svar, satser på det ordner seg med nye endeledd.

Link to comment
Share on other sites

nå har jeg byttet stabilisator stag og endeledd på høyre side, fikk ikke tid til venstre siden også..

Men når jeg holdt på der, la jeg merke til at bærekulen er jo naglet fast i bærearmen, hvordan skal jeg klare å få av den om den må byttes, må jeg da bytte hele bærearmen eller finnes det et verktøy for å nappe ut naglene ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

nå har jeg byttet stabilisatorstag og endeledd på begge sider, men nå er jo hjulstillingen min helt på trynet...

og når hjulene er rett, så er rattet vridd litt mot venstre, også trekker den mer mot venstre når jeg svinger. Noen som vet om det hjelper med en hjulstillings kontroll med justering da ?

Link to comment
Share on other sites

nå har jeg byttet stabilisatorstag og endeledd på begge sider, men nå er jo hjulstillingen min helt på trynet...

og når hjulene er rett, så er rattet vridd litt mot venstre, også trekker den mer mot venstre når jeg svinger. Noen som vet om det hjelper med en hjulstillings kontroll med justering da ?

så klart hjelper det. du har sikkert fått skrudd de nye endeledden feil i forhold til de gamle

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...