Jump to content

gotthard

Gjest
  • Content Count

    71
  • Joined

  • Last visited

About gotthard

  • Rank
    Bil

Medlemsinfo

  • Bosted
    nes
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt
  1. Skal holde dere oppdatert. Har så å si bare handla på Eurodel i 6-8 år nå vel, utrolig fornøyd spessielt i forhold til enkelte andre store nettbutikker for bildeler. Tanken fremover er å ta av toppen å se på skadene i resten av motoren, finne en bedre topp som er hel også se om man klarer få det til å gå igjen.
  2. Så lit spon her og der , ene vipperen på kammen hadde et lite hakk men det var i ytterkant, ene "ringen" som holder shimsen på plass har fått lit juling ser jeg . Blir spennende å ta av toppen å se, bare vente på lit mildere vær 🙂
  3. Kansje ikke det beste tegnet når du tar av toppdekselet å finner denne løst ved siden av kammen.......
  4. Er lov å håpe, lå i 60 i 5 giret så hadde ikke så mye rpm, kanskje det har reddet noe inni der.
  5. Er litt det jeg tenker, åpne motoren å se hva som er skadet, så lenge blokk og veiv er hel kan det andre byttes uten for stor utgifter, så får se når jeg får åpna den. Ja tenkte bytte men satset på at det holdt til sommeren, bilen blir lite brukt å har ikke runna 100 enda, men der tokk jeg feil gitt.
  6. 93526km og 8 år... På vei hjem fra jobb kom det en rar ny lyd, forsto fort at dette er en lyd jeg ikke vil høre. Får svingt inn på en liten vei med noen få hus og forstår fort at dette er registerreima som har takket for seg, kommer en kar å sier jeg står i veien men får jeg bilen bort kan jeg parkere hoss han om den blir fjernet i kveld, 4gir å kjører på starteren bort. Naf har nå hentet bilen og fått den hjem hit så her får den stå å skamme seg til jeg finner ut å jeg ska gjøre med den, bilen er rustfri, eugodkjent i november og kostet på greit med penger i deler de siste 2 årene så bilen burde reddes, men til hvilkjen pris? Begyner bli noen år siden jeg byttet motor i biler sist å helsa er ikke på topp lengere men bilen er god og for meg er den hverdt masse, selv om det er reserve/henger bilen vår. Har ikke så store håpet om at motoren har overlevd dette, men skal bli "gøy" å ta av toppen å se når det blir litt varmere å skru, se om stempler osv har overlevd dette.
  7. Jepp, og de fleste av oss havner dessverre der at vi en dag må begrense hobbyen våres pga det, klarer fint sånn som bremser og slitedeler, sveising osv men kronglete stillinger og steder sier dessverre stopp... Vel takk for svar i dene tråden 🙂
  8. Jeg kan, men pga gikt, fatuiq etter kreft og andre plager er det ikke et alternativ lengere dessvere.
  9. Fikk svar i fra Jessheim nå. 19300.-. blir å kjøre med den så lenge den holder tenker jeg, kjeder jeg meg veldig i sommer så kanskje jeg bytter sjøl.
  10. Sendt mail til Jessheim i dag så får se da, eller jeg tar sjangsen på at den holder 2 år til. Biler er nettop godkjent å planen er da at neste eu så går den bort, er bil nr 2 å blir bare brukt til å frakte sykler, materialer å kjøre henger med så.
  11. Ja, må se hva jeg klarer, sliter litt med gikt i fingra så er litt slit å skru for tia. Ser neste ut som motoren må ut omtrent på dessa motorene, i å med at hele fronten må ut, var trangt nokk på de andre eldre connectene jeg har bytta på 🙂 Ford skal vel å ha en grei penge for å bytte så.
  12. Takk, da prøver jeg det. Min er det reim ini motoren og etter det jeg får vite (RWPA motor) menn man vet jo aldri 🙂 Byttet før på et par av de tidligere hvor du bare byttet reim utenpå motoren med kjede inni, funderer sterkt på bare å bytte den utenpå nå også, ta sjangsen på at den inni holder. er enda 2 år før 10års grensa men.
  13. 90hk. 1.8 TDCi. Har allerede byttet bærearmer med foringer og kule, endeledd, hjullager og lenkearm, blei bedre menn er fremdeles mye klonking så da er det vel egentlig bare stabstagforingener igjen. Ford forlanger 3000 for bytte så jeg får se hva jeg orker, Er vel i såfall bare å løsne traversen å senke den litt eller må tanstang osv ordnes med?
  14. Må bytte stabstagforinger foran på Connecten min, 2012 mod gammel postbil, Ser ut som hele traversen må ned, stemmer det? Bilen har gått 90000km og er i god form, men vurderer å bytte registereim på den men da bare den utvendige, leser rundt at den innvendige er et reint helvete å bytte sjøl, noe som har prøvde? Tenker vel litt slik at det er den utvendige som får juling pga støv å dritt som flyr rundt?
  15. gotthard

    Girolje Connect

    Fått en rar lyd i bilen når den blir god og varm, under pådrag i 4 og 5 gir, fra ca 1900rpm så er det en metalisk summelyd, følger turtallet/farta på motoren/giret, gir seg når jeg slipper gassen, er muligens der ved gjevn fart ( vanskelig å høre pga piggdekk å støy) og lyden er ikke der og jeg har bilen i fri eller clutchen inne, misstenker girkasse så tenkte prøve bytte olje å se om det var mye spoon i olja. Bilen har 86000km på telleren og byttet clutch med svinghjul på 60000km hoss Ford. Så hvordan olje burde jeg bruke?
×
×
  • Create New...