17mP3 Posted March 15, 2012 Posted March 15, 2012 Har nettopp kjøpt en 2009 mod. Econetic med registrert tilhengervekt 1300 kg. Min Ford-forhandler sier at der har jeg vært heldig fordi Econetic ble ikke godkjent for tilhenger pga. utslippsbestemmelsene. Kunne velge mellom to identiske biler hos Bilia og har i ettertid fått vite at den andre hadde tilhengervekt "0" i vognkortet. Flaks! Har jeg den eneste Focus Econetic godkjent for tilhenger?
grcossie Posted March 15, 2012 Posted March 15, 2012 Går nok flere med, skrivet på det kom etter at bilene var komt i salg
bart Posted March 15, 2012 Posted March 15, 2012 er mange av de nye "miljøbilene" som ikkje kan dra henger, pga utslippskrav og dårlig motorbrems, prius bla kan ikkje ha hengerfeste.... den har jo vert i noen år da men, er nok samme nød med anrde hybrid etc også er nok noe selgere ikkje nemner uten at du spør....
JoaG Posted March 17, 2012 Posted March 17, 2012 (edited) Focus Econetic har tetta igjen litt meir i fronten enn orginale Focusar, grunna mindre luftmotstand så det vert mindre forbruk. Derfor er det større sjangsar for koking. Det er ein av grunnene for at den ikkje er godkjent for hengarfeste. Edited March 17, 2012 by JoaG
Recommended Posts