Jump to content

Skurer i høytalere?


GlennAre

Recommended Posts

Først så trodde det jeg at det var høytalerne som var sprengt, så jeg kjøpte nye og byttet dem.

Forsatt så skuret det, så da tenkte jeg at det måtte være den orginale sony cd/mp3 spilleren, så tok jeg ut den og koblet meg inn på ledningene og satte inn en ny pioneer spiller. Og skurringa er der FORSATT!! :angry2:

 

Neste alternativ er og trekke nye ledninger i fra høyalerne og til spilleren, men tenkte jeg skulle høre om noen har vært borti det samme før og har en lettere løsning? :unsure:

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Link to comment
Share on other sites

Tja siden du har hatt både steroen og høtalere ute vil jeg nok foreslå å bruke et multimeter å måle at det ikke er kortslutning i noen av ledningene. Det sparer deg i allefall jobben med å trekke opp ledninger i første omgang, husk å ikke ha stereo eller høytalere tilkoblet når du måler.

Allså det er jo lyd i alle høytalerne men den skurrer akkurat som om dem skulle være sprengte når det kommer til bass inn i bilde. spiller ingen rolle om jeg spiller høyt eller lavt ;)

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Link to comment
Share on other sites

Ja, og hvis det er noen dårlig isolerte ledninger en plass da, som kan komme borti jord, så skurrer det. Fortell litt om hvordan høyttalerene er plassert, om de er skrudd godt fast, om det er orginalhøyttalere osv ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, og hvis det er noen dårlig isolerte ledninger en plass da, som kan komme borti jord, så skurrer det. Fortell litt om hvordan høyttalerene er plassert, om de er skrudd godt fast, om det er orginalhøyttalere osv ;)

Det satt orginale ford høytalere der i alle 4 dørene. så har kjøpt pioneer høytalere som er like store som sitter i orginal fester kan du si. har sett over ledningene der dem er synlige og ser ingen skader på dem der men.

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Link to comment
Share on other sites

Avhengig av hvilken spiller du har kjøpt deg ville jeg trodd den kuttet ut de kanalene som eventuellt går til jord. Altså om du har slittasje på en kabel og den kommer i kontakt med karosseriet ditt. Pioneer spillere ville for eks kuttet ut begge front kanalene om en av sidene gikk til jord.

 

Synes det er pussig att samtligere høytalere skurrer, gjelder det uansett lydkilde?

Link to comment
Share on other sites

Type dynamostøy? isoler alle ledningene der + og signal kabler ligger nærmt/over hverandre og gods spilleren :)

nei ikke dynamostøy, lyden er om bilen ikke går også. har brukt bare de orginale ledningene og de burde da være godt nok isolert ;) hehe

 

Avhengig av hvilken spiller du har kjøpt deg ville jeg trodd den kuttet ut de kanalene som eventuellt går til jord. Altså om du har slittasje på en kabel og den kommer i kontakt med karosseriet ditt. Pioneer spillere ville for eks kuttet ut begge front kanalene om en av sidene gikk til jord.

 

Synes det er pussig att samtligere høytalere skurrer, gjelder det uansett lydkilde?

ja gjelder uansett hva, og med begge spillerne. er jo noen flere funsjoner på pioneer spilleren, så når jeg fikk slått på noen der ble det bedre, men er der jo forsatt :P

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Link to comment
Share on other sites

Har forsåvidt vært borti lignende symptomer i en MB 190. I det tilfellet var det selve spilleren som hadde dårlig jording.

 

Kan jo være verdt å sjekke

er jo verdt forsøket og legge opp en ekstra jording ;)

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...