Jump to content

90-mod Sierra Turbo Selges.


Hunken

Recommended Posts

Legger ut en annonse her for å se om folk kan være interessert i bilen min.

Tenkte jeg skulle selge den, når jeg får den eu-godkjent.

 

Bilen er en 1990 Ford Sierra CLX.

Bygget om med turbo i 2006, å da ble motor overhalt. Hvor mange km det er siden, vet jeg ikke, så kilometerstand er uviss.

Det er ingen strøken bil, fangere henger og er stripsa litt, eksosanlegget er sveisa i fullfart så det henger litt lavt, men så har jeg aldri vært noe spesielt

forfengelig når det gjaldt utsendet på bilen. Liker uttrykket "ulv i fåreklær".

Bilen har vært rustsveist og lakkert, fra midten og bak (2010 tror jeg), så det skal ikke være noe særlig med rust.

 

Kan si litt om motor og drivverk her: (Info om motor er det eier før meg som har opplyst meg om)

 

Xr4x4 bakstilling, nye bremseklosser.

Cosw4x4 bremser foran, med nye borra/slissa skiver og Ferodo ds2500 klosser.

3" Eksos, 2potter og har nettopp laga ei insnevring til Kat pga 2er feil.

3bar mapsensor

Grønne dyser

Chip laget av jan300 her på forumet.

L8

GT35 turbo (KOPI)

RS500 IC (KOPI)

50mm dump

3" Trykkgate.

4x4 manifold

4x4 Innsug

2wd topp

Forsterka løftere

cosw stempler

std veiv og råder.

std girkasse.

Ny fuelrail følger med, pga ett knekt feste på den som står på nå.

Skal være en annen clutch (hvilken vet jeg ikke)

 

Skal føre på mer hvis det er noe jeg har glemt i farta.

 

 

Gule koni dempere og h&r fjærer (Mulig jeg tar feil hær! Men bilen er senka, og du kan stille hardhet på dempern)

 

Cosw dashbord

Cosworth stoler

Ellers er det meste originalt tror jeg... Dekselet på rattstammen mangler..

 

Ellers kommer jeg ikke på noe særlig mer i farta. Bilen skal selges, NÅR den er eu-ok. Hadde bare lyst å sjekke om det var noe interesse rundt bilen.

Artig bil å kjøre, går som ei kule. Mulig at det står 128hk i vognkortet, men i praksis er det kanskje litt mere, hvem vet :P

Dekka fremme er gode på sommer og vinterdekk, bake er di dårlige på sommer og vinterdekk.

Lakken på felgene har begynt å flasse av, til opplysning.

På kald motor, har motoren en tendens til å stoppe ett par ganger før man oppnår temp. Ukjent grunn, men fasesensor i fordeler,rotor og lokk er bytta. Veivtrigger-sensoren er også nylig bytta.

 

Kom gjerne med spørsmål !

 

 

Bilen står i Nordland.

Prisant: 60 000,-

 

Mobil: 99761907

Mvh Ken-Thomas.

post-7309-133692965965_thumb.jpg

post-7309-133692970254_thumb.jpg

post-7309-133692974358_thumb.jpg

post-7309-133692988187_thumb.jpg

post-7309-133692994817_thumb.jpg

post-7309-133692998632_thumb.jpg

post-7309-133693006557_thumb.jpg

post-7309-133693010619_thumb.jpg

Edited by Hunken

-90 Sierra -godkjennt m/Turbo

-85 Sierra IST 3dørs E85

-94 Caravelle syncro 2.4d

Link to comment
Share on other sites

Så den bilen på autodb nå, og fordclubnorway klistre merket :)

 

Er den like dyr som cosworth i forsikring?

Var det du som fikk den ombygd til turbo?

 

Men må jo være mer en 128 hester, er jo det som er orginalt omtrent. Så om mann blir stoppet sliter mann sikkert?

Edited by Forden
Link to comment
Share on other sites

Tviler på det stod Cosworth motor i denne når den engang var på Biltilsynet.

Tipper det var IS motor i denne orginalt med 101hk og katalysator som noen satte turbo på og økte effekten med ca 30hk?

Edited by Krona

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

er nok godkjent med is-t men det er jo samme det, den er jo godkjent med turbo motor, så da er det samme om det er coosw motor eller ikke, sto att det var vingebil stoler da, men det var det ikke, men var ikke akkurat dyr da :)

 

 

Men hva er std kasse?? Tilpassa mt75? eller std cosw? t5

Link to comment
Share on other sites

er nok godkjent med is-t men det er jo samme det, den er jo godkjent med turbo motor, så da er det samme om det er coosw motor eller ikke, sto att det var vingebil stoler da, men det var det ikke, men var ikke akkurat dyr da :)

 

 

Men hva er std kasse?? Tilpassa mt75? eller std cosw? t5

Så bare det er 2.0 turbomotor så står man fritt ? Tror ikke det, og hvertfall ikke med 125hk, men skal ikke ødelegge salgstråden med sånn.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, mye artig her. Det at det er vingebil stoler har jeg blitt fortalt, siden du har det håndtaket på siden for å vippe frem stolen...

 

Turbostempelet er jo verd mer enn blekket synes nå jeg, det var jo derfor jeg selv kjøpte bilen da.

Om du har en Audi 1,8t , volvo turbo, sierra cosw eller en annen turbobil, så kan disse lett chipes og trimmes videre på. Det som står i vognkortet stemmer jo skjeldent uansett.

Om det står 128hk i vognkortet eller 220, så er en mangellapp en mangellapp :P

 

Det evt ny eier kan gjøre er jo å stille ned trykket, eller selge motorn for å heller sette i IST.

 

Under eu-kontroll sa dem ingenting på motor, å det er jo det som er viktig. Hvordan skal noen kunne påstå i en teknisk kontroll at bilen min er over 128hk? Her jeg bor er ikke dette noen man trenger å bekymre seg for iværtfall ;)

 

Forsikringa betaler jeg 2500-3000 i året tror jeg.

Det er ikke jeg som har bygget om bilen, er vel en eier mellom meg å han som gjorde den jobben.

 

 

Ikke tilpassa noe med girkassa, motoren er som en cosworth motor med IS råder og veiv. (Ettersom det jeg har fått opplyst da)

 

Ser på bilen som ett billig alternativ til cosworth da ;)

Edited by Hunken

-90 Sierra -godkjennt m/Turbo

-85 Sierra IST 3dørs E85

-94 Caravelle syncro 2.4d

Link to comment
Share on other sites

Så det er en is motor med cosw topp rett og slett?

Du har ikke hatt problemer med clutsh slurring? vet du hvordan clutsh det er på den?

 

 

 

Stolene en nok fra noe annet en cosw, selv om de lingna veldig på vanelige 2wd, men de har ikke vippe rygg,

(vingebil stolene er gråe på sidene og rødt mønster i midten) så er vel fra noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Så det er en is motor med cosw topp rett og slett?

Du har ikke hatt problemer med clutsh slurring? vet du hvordan clutsh det er på den?

 

 

 

Stolene en nok fra noe annet en cosw, selv om de lingna veldig på vanelige 2wd, men de har ikke vippe rygg,

(vingebil stolene er gråe på sidene og rødt mønster i midten) så er vel fra noe annet.

 

Okei, men da vet jeg det! :)

 

Mjæ, det skal være oljepumpe fra cosw også, topp og stempler, av det som jeg er blitt opplys om så er det veiv og råder som er IS.

Så da skal kompresjonen være ganske lav, uten at det er merkbart på noe vis. Før da jeg kjørte T34 fra escos, var selvfølgelig bilen mere kjapp-spoola og kvikk, i forhold til slik den er nå.

 

Clutch er ikke original, som jeg har fått opplyst, dette skal være noe sinter opplegg. (ser at det blir mye: "Som jeg har fått opplyst", så jeg får bare fortelle videre)

Slurer ingenting under pådrag, men er for svak til f.eks en burnout på 2.gir.

-90 Sierra -godkjennt m/Turbo

-85 Sierra IST 3dørs E85

-94 Caravelle syncro 2.4d

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva stolene kommer fra og farge så er det stoff Recaro stoler med vipperygg, med samme former på stolene som Cosworth. Og at de passer inn i en Sierra tyder jo på at de er fra en eller annen Ford :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

 

Har lyst på denne bilen selv, men har ikke plass eller råd :(

 

Selvfølgelig har du plass og råd, det er jeg helt sikker på! ;)

Men kan være enig i at du kaaaanskje har nok biler :P

 

Jeg ser ingen problemer med at det står cosworth på toppen, det er kjempeenkelt å argumentere hvorfor isåfall. Siden det kun står 2.0 liter og turbo i vognkortet, så har jo selvfølgelig topp, innsug og eksosmanifold blitt brukt til ombyggingen pga dette er levert originalt på Ford. Ett enkelt, fornuftig og akseptabelt(?) svar tenker jeg hvis man skulle møte på en pirkete kar i teknisk...

-90 Sierra -godkjennt m/Turbo

-85 Sierra IST 3dørs E85

-94 Caravelle syncro 2.4d

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stengt.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...