Jump to content

Clutch


mr.cossie

Recommended Posts

litt offtopic, men har du fått webshopen opp og gå? hva er webadressa i tilfelle?

 

 

Ja nettsiden ble ferdig som planlagt i går! www.Rs-motorsport.no

 

men vi fikk ikke lagt den ut pga det her http://www.tjc.no/?side=serverinformasjon

 

 

www.Rs-motorsport.no du som har denne syvers?? :huh:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ser du ikke hva jeg skriver a dude :) fikk ikke lagt den ut pga http://www.tjc.no/?side=serverinformasjon  <-- se her

 

siden vil komme opp i løpet av dagen hvis ikke tjc detter ut igjen

:wacko: :wacko: :wacko: :blink: ser det nå hva du har skrevet...... :unsure: :ph34r: :D :P

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hvor mye effekt tåler den da??.. hvor kjøpes den pris..

har tenkt litt på tilton 2 skivig jeg men..  synspunkter?

 

 

En cerametall (puck- lamell) øker kapasiteten på clutchen med ca 30 % sammenlignet med en organisk lammel. Dette er uavhengig om det er 4 eller 6 pucker og vi vet jo hva en original Cosworth clutch tåler. Når man trimmer så øker effekten mer enn driemomentet så en slik løsning holder ganske langt. En Tilton to lamell er myyye vanskeligere å kjøre og krever endel ekstra bearbeideing av andre ting. Der er vel også ratet til 800 + Nm. Antagelig overkill eller hva ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ikke så mye maskinering som må til da... d a har en envertfall en clutch som holder, Og den er heller ikke så mye dyrere.. men en slik alcon er vel "bra" nok..

noen som vet hva den skal tåle i nm.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ikke så mye maskinering som må til da... d a har en envertfall en clutch som holder,

 

 

Holder ja. Knusekobling. Var du ikke på Eikås i helgen og såg den røde Escorten med slik superclutch ? Hele huset på front diffen sprakk. Tviler på at det hadde skjedd med snillere greier. Jeg har fått høre fra forskjellige kilder i England at en standard 4x4 trykkplate + en cerametall lamell holder 500 hk motorer med 400 lbs/ft +

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...