EskortBenny Posted June 2, 2012 Posted June 2, 2012 Morn, je trenger litt hjelp tel montering ta en turteller på min 98' escort. Je veit å nesten alle ledningene ske hen, men itte den som ske tel ''bilens rpm signalkabel''... den har jo itte noen turteller fra før av orginalt, så je veit itte å den ske sitta hen, det var noe om coilens minusside, men må je da følge hele kretsen bortover tel je finner et eller annet? Eller åssen gjør je detta?
alelys Posted June 2, 2012 Posted June 2, 2012 du må ha plus, minus og signal. signalet får du ifra -på coil som skal vare grønn
EskortBenny Posted June 2, 2012 Author Posted June 2, 2012 ja, men ske je koble signalet på coilen på samma sted som den grønne ledningen? Og så en annen ting, den som er tel instrumentbelysning... det er en fjerde det se, å ske den kobles inn hen a? på faren min sin bil, en ford escort si sport, så finner vi itte noen coil d, tenkte je skulle se om det var sånn nogen lunde likt, men der finner vi som sakt ingen coil...
bard Posted June 2, 2012 Posted June 2, 2012 Hva slags motor har du? De fleste Escort'er fra den tiden har coilpakke med 2 coiler og da blir det bare rot å koble seg rett på. Originalt kommer signalet fra motorstyringa ("hjernen") Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
EskortBenny Posted June 2, 2012 Author Posted June 2, 2012 escort 1,4i og så står det F4B Det står her på tolerancedata at det skal være en ''DIS-Coil'' på den..... men det er kanskje itte den je leiter etter?
bard Posted June 2, 2012 Posted June 2, 2012 (edited) Ok. Det er CVH-motor (8v). Ser det sånn ut til høyre for oljepåfyllingen? Da har du coilpakke og ikke tradisjonell coil og fordeler. Det er mulig du har en EDIS4-modul på torpedoveggen (eller i nærheten). Da kan du koble deg til pinne 2 på den. Hvis du ikke har EDIS er det mulig pinne 4 på ECU/hjerne kan brukes. Den gir signal til turteller på 1.6/1.8 16v. Edited June 2, 2012 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
EskortBenny Posted June 2, 2012 Author Posted June 2, 2012 (edited) Ok, det kan je sjekke i morra kveld, for da har je bilen tilgjengelig, men å med en 1,8i RDA? der er jo peilepinnen på samma side ta motoren som fangern forran. Det står også på tolerancedata at jeg har en 8 ventiler OHC. Og jeg har ikke funnet noen sånn kobling som du har vist på bildet, og batteriet er også på andre sida av motorrommet, den er ved torpedoveggen, men ikke den side som du har bilde av her. Edited June 3, 2012 by EskortBenny
EskortBenny Posted June 6, 2012 Author Posted June 6, 2012 (edited) https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150931567049198.442139.674539197&type=1#!/photo.php?fbid=10150952877009198&set=a.10150931567049198.442139.674539197&type=3&theater Håper at dette funket, for jeg vet ikke hvordan jeg skal legge inn bilder her på forumet, men kanskje det kom noen bilder nå... Dette er i hvertfall fra hjernen, og jeg vet ikke hvilken ledning jeg skal koble meg inn på, kan noen hjelpe meg med det? Det er en stor kontakt som sitter under den, og det er den jeg har tatt bilde av. Edited June 6, 2012 by EskortBenny
EskortBenny Posted July 5, 2012 Author Posted July 5, 2012 (edited) 1. Det står at strøm-ledningen fra turtelleren skal kobles til sikringsboksen, hvor på sikringsboksen? og er det inne i bilen eller i mootor rommet? Går det an og koble den rett på batteriet? 2. Hvor skal instrumentbelysnings-kabelen kobles opp? Går det en ledning et sted som jeg skal koble den inn på? Må man koble til den for at turtelleren skal fungere? Håpr noen kan hjelpe meg med dette :-) MVH: Benny Edited July 5, 2012 by EskortBenny
bard Posted July 5, 2012 Posted July 5, 2012 Strømledningen skal kobles til batteriet via en sikring. Hvordan det gjøres har liten betydning. Dette er jo en universaldel, produsenten vet ingenting om hva slags sikringsboks du har eller hvor den sitter. Instrumentet vil sannsynligvis fungere uten lys. Orange ledning med blå stripe (evt. gul stripe) til instrumentpanelet er lys. Skal finnes ved klokke, sigarettenner osv. også. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
EskortBenny Posted July 6, 2012 Author Posted July 6, 2012 Ok, takk :-) Skal prøve dette nåår jeg kommer hjem, jeg skal kanskje prøve og få det til i morra.
EskortBenny Posted July 11, 2012 Author Posted July 11, 2012 Nå har jeg prøvd og koble den til, men det fungerer ikke. Den gamle turtelleren går bare rett opp til 8 000 rpm med en gang jeg slår på tenninga. Mens den Auto Gauge jeg kjøpte på Bilxtra ikke vil gå opp i det hele tatt, den beveger seg kun når jeg har på tenninga og jeg dunker på venstre side på turtelleren, da hopper den opp et sted mellom 1 og 2 000 rpm, og så rett ned igjen med en gang... Hva kan problemet være?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now