Jump to content

FELG DIMENSJON TIL S-MAX


eteilman

Recommended Posts

Hei noen som har noen erfaringer med hvor store felger jeg kan putte på s-Max'en min (176 HK disel). Da tenker jeg ikke på hva som er lovlig men hva som er mulig å få på uten at dekkene subber borti når man svinger eller kjører på dumper. Har nå 18" men det ser litt spinkelt ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

takk det skulle holde

 

Kan ikke bestilles med 20 fra fabrikk. Forrige modell kunne bestilles med 19, men dagens modell kan kun bestilles med 18. 19 går på uten noe som helst problem tom med eibach-settet montert, da med en dekkbredde på 245. Skal du lengre opp i størrelse og bredde så vet jeg også det går an å montere stoppere som gjør at du ikke kan dra over rattet så mye at du tar i fjærene og innerskjermene.

Personlig synes jeg 20 ser litt for stort ut, men den kler 19 perfekt. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Erfaringsmessig fra andre biler er det ikke bare diameter på felgene som er det kritiske, men felgbredde og innpress i kombinasjon med dekkprofil. Nye S-max kler 20" utrolig godt. Vil tro at den lett kan ta 8.5x20. Klarer sikkert å få på 9x20 også med rett innpress og litt smale dekk. Men man må nødvendigvis senke den noe med 20" syns jeg, ellers ser det helt rart ut. 19" går til nød uten senk.. ;)

 

Trodde S-max kunne bestilles med 20" - mente det var det i katalogen på titanuim/individual(?) modellene da vi en gang for noen år siden kikket på en ny, da S-max først kom?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...