Jump to content

Sierra IS bensinpumpe trykkutjevner?


Kjellsen 2.0L

Recommended Posts

hei.

 

Jeg vet ikke helt eksakt navnet på denne delen. Men den sitter på IS pumpa og skal jevne ut pulsene fra bensin pumpa.

 

Noen som vet hvor man kan få tak i ny? Prøvd å finne en ok bilde. Det er den delen på venstre side av braketten.

 

Mvh

 

Kjellsen

post-3998-13401812411_thumb.jpg

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Trykkakkumulator heter den. En bil med EFI klarer seg fint uten den, i motsetning til K-jet. Ulempen med å ikke ha en fungerende akkumulator er at det tar litt lenger å få start på motoren pga trykket må pumpes opp først. Jeg klarte meg fint med 044 pumpe på IS uten akkumulator.

Om du på død og liv vil ha en fungerende akkumulator, og ikke finner en ny orginal, så kan du enkelt lage en selv :) Ett T-kryss på trykkslangen i retning rett opp og til en liten beholder, f.eks et blendet bensinfilter, der du har ei luftlomme i denne beholderen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

trenger den ikke.

sett på cosworth pumpe du :)

 

Kanskje jeg oppgraderer til det med en gang:)

 

Trykkakkumulator heter den. En bil med EFI klarer seg fint uten den, i motsetning til K-jet. Ulempen med å ikke ha en fungerende akkumulator er at det tar litt lenger å få start på motoren pga trykket må pumpes opp først. Jeg klarte meg fint med 044 pumpe på IS uten akkumulator.

Om du på død og liv vil ha en fungerende akkumulator, og ikke finner en ny orginal, så kan du enkelt lage en selv :) Ett T-kryss på trykkslangen i retning rett opp og til en liten beholder, f.eks et blendet bensinfilter, der du har ei luftlomme i denne beholderen.

 

 

takk for givende info! Da blir det nok cossi eller 044 pumpe :)

 

Is med tankmontert pumpe har jo ikke denne i det hele tatt, så veldig nødvendig kan den vel ikke være?

 

dette er ikke tankmontert pumpe. Jeg har utvending.

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...