Jump to content

ABS på Sierra Cosworth


RS|Stian

Recommended Posts

Har vært ute å kjørt litt med Cosworthen og jeg kjenner at ABSen slår inn selv ved rolige nedbremsinger og når jeg såvidt trykker inn pedalen. Det hyperklikker i et relé og man kjenner godt i pedalen at den slår inn. Hva kan dette skyldes? Er det ABS-sensoren(e) som sitter i navet som kødder eller kan det være noe elektrisk som f.eks ABS-pumpa eller reléet? Det meste har jo vært i molekyler så det forundrer meg ikke om noe kan være galt.

 

Over til et annet spørsmål som sikkert bare er dumt som bare det, men dersom man strammer aktuatorstaget til turboen så mye at den i teorien kan lade mer enn f.eks 1,5 bar, vil det være chippet som styrer trykket og peaken da? Jeg har et Pukkelrygg-chip og mener å huske at peak er 1,5 bar.

Link to comment
Share on other sites

det du beskrive med abs bremsene er ofte typisk feil på enten sensor..eller abs kransen..ville ha sjekka at alle sensorene regulere som dem skal før du gjør noe mer,eller at dem gir vekselspenning 0,1volt til cirka 1volt er det vel.regner med at alle abs ringene er intakte..trodde du hadde gjort skikkelig jobb eg:)hehehe

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke chipen din styrer turbotrykket hvis ikke han har lagt inn styring via amal ventil. Pukkelrygg pleier ikke å gjøre dette selv om dette er vanlig i england. Den vanlige måten er å justere trykket ved å stramme staget eller ved en bleed-ventil/boost controller til ønsket trykk er oppnådd :)

Edited by Bjørn_H

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Det eneste er vel at han kan ha lagt inn en trykksperre i chip'en viss du har bedt han om det,

slik at du ikke får til å lade mer enn det trykksperra er satt til.

Men du merker godt viss du treffer den sperra, for da henger du i frontruten ;)

 

Han har nok mappet bensin og tenning en god del høyere enn det du kjører med vil jeg tro.

For det er en god del som kjører med masse trykk på de T3'ene, og jeg tviler på han har gitt deg en chip som bare er mappet til det trykket du har sagt den skal holde til :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...