Jump to content

Fiesta mk4 2001 beskrivelse av ledningene til stereoen.


dagblix

Recommended Posts

20120731_214542.jpg

 

Pairs:Lf.lr.rf.rr. _.grnd._.dasch.cntrl.togle.12v

 

kablene sett fra venstre, den øvre siden av bildet er bilens side naturlig vis:

 

PLUGG 1 - 8leder

Venstre front høyttaler par

Venstre bakre høyttaler par

Høyre Front høyttaler par

 

PLUGG 2 - 7 leder

tom

xxxJord

tom

12v med tenning på

xxx12v med tenning på

12v momentær toggle

xxx12v(dynovolt) driftsspenning for spillern

 

Hvilke høyttaler par du bruker er opp til deg selv, men av spenningslederne er det de med xxx som du MÅ ha for at en spiller skal oppføre seg normalt.

 

La meg først si at det bildet som vises akkurat nå faktisk viser en koplingsfeil, jord(gul) og spenning (svart) er byttet om, men det er bare fordi jeg tok bildet før jeg sjekka manualen den siste og avgjørende gangen. Jeg skal bytte bildet, men bilsiden av kontaktene er sakens kjerne.

 

Pairs:Lf.lr.rf.rr. _.grnd._.dasch.cntrl.togle.12v

Edited by dagblix

2008 Mondeo mk4 stv Titanium 2.0Tdci 96kw Tonic Blue - uten noe spennende egentlig

2001 Fiesta mk4 4dørs zetec s 1.25 75PSI

Daddy by night

Link to comment
Share on other sites

Vitsen er at dette er det mange som har forespurt på nett og siden jeg måtte jukse litt selv så var det greit å notere seg løsningen og dele den, denne overgangen er ikke umiddelbart tilgjengelig hvor som helst, og selv hadde jeg ikke tid til å vente på ebaypakka mi. Selv vil jeg introdusere litt filtrering der inne for å kutte bassen til orginalhøyttalerene uten å måtte rulle av bassen på spillern, dette er pga mange spillere slik som min ikke har dedikert LFE utgang til sub og da er avrulling eneste måten å få spillt høyt uten å sprenge høyttaleren i kupeen.

2008 Mondeo mk4 stv Titanium 2.0Tdci 96kw Tonic Blue - uten noe spennende egentlig

2001 Fiesta mk4 4dørs zetec s 1.25 75PSI

Daddy by night

Link to comment
Share on other sites

Ja det er ikke det at jeg ikke vet om dette produktet, det var bare at de ikke hadde det på biltema akkurat når jeg trengte det så da laget jeg en løsning selv. I mellomtiden har jeg bestillt en komplett pakke med 1DIN-ramme, kabler og radioadapter for 175kr på ebay, men jeg hadde ikke tid til å vente på det og laget en egen løsning. Jeg er sikker på at det er folk der ute som har bruk for denne lista så jeg lar den ligge.

2008 Mondeo mk4 stv Titanium 2.0Tdci 96kw Tonic Blue - uten noe spennende egentlig

2001 Fiesta mk4 4dørs zetec s 1.25 75PSI

Daddy by night

Link to comment
Share on other sites

Jeg stusser litt på jord(gul) å spenning(svart) i guiden din. Er ikke en ISO kontakt normalt slik: Gul(12v fra batteri) Svart(jord)? Det er ihvertfall sånn jeg kobler de :)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Jeg stusser litt på jord(gul) å spenning(svart) i guiden din. Er ikke en ISO kontakt normalt slik: Gul(12v fra batteri) Svart(jord)? Det er ihvertfall sånn jeg kobler de :)

 

 

Bra sett, det var feil det slik som jeg skrev i teksten på bildet, kanskje jeg burde slette bildet i tilfelle alle ikke er like oppmerksomme som deg:

 

"

La meg først si at det bildet som vises akkurat nå faktisk viser en koplingsfeil, jord(gul) og spenning (svart) er byttet om, men det er bare fordi jeg tok bildet før jeg sjekka manualen den siste og avgjørende gangen. Jeg skal bytte bildet, men bilsiden av kontaktene er sakens kjerne.

"

2008 Mondeo mk4 stv Titanium 2.0Tdci 96kw Tonic Blue - uten noe spennende egentlig

2001 Fiesta mk4 4dørs zetec s 1.25 75PSI

Daddy by night

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...