komplisert Posted August 4, 2012 Posted August 4, 2012 noen som har anbefalinger av deler til bunndel ved ett oppsett på rundt 400-500 hk. som holder??
twin turbo Posted August 4, 2012 Posted August 4, 2012 (edited) orginal balansert og skikkelig sammensatt med riktige tolleranser utifra bruk så kommer du egentli langt... er vel egentli mye dreiemoment som er dyrt og få holdbart. men kommer selfølgelig ann på resten av oppsett... Edited August 4, 2012 by twin turbo trehjulsykel
Tore_TJ Posted August 4, 2012 Posted August 4, 2012 Standard bunndel som nevnt over. Kanskje litt neddreide stempler hvis man ønsker lavere komp..
komplisert Posted August 5, 2012 Author Posted August 5, 2012 takk for svarene. må sansynligvis bore opp en dimensjon. og skal avbalansere veiv og sjekke slitasjen der. bare lurte på type stempler som er anbefalt samt nye råder? toppen er overhalt portet. doble ventiler og de hardeste kammene til hydrauliske løftere fra piper. turbo er ikke bestemt enda. omsveist insug fra jenspeed. og mongoos eksos er det som skal på.
twin turbo Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 annerkjente kvalitets produsenter, råder er ikkje noe poeng så lenge du ikkje skal ha andre lengder egentli på den effekten vis du ikkje skal ha mye turtall for da spares jo selfølgelig mye med lettere stålråder. trehjulsykel
Kverna Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 Som nevnt, nedreide org stempler til 7.2-7.5 i komp, skikkelige ringer og blybronselager. GR.A(0611) toppaking med strekkbolter. HPHF oljepumpe og en godt rengjort/ny oljepickup Min fotoblogg
a.nilsen Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 Drit i blybronse lager da vel.?. Var noe som var grådig flott for 20-30 år siden fordi de "slukte" spon og annen drit som i utgangspunktet ikke skulle være der om alt annet er i orden. Alt for myke enn hva som er optimalt. King feks er gode saker. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
RsMuffe Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 a.nilsen: hvor får man kjøpt dem lagerene du nevner?
a.nilsen Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 Jeg kjøpte av Jahrmann når han gjorde maskineringsjobben på motoren min.Jahrman motorteknikk as for å være pinlig nøyaktig.Var visst King han hadde best erfaring med. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Tore_TJ Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 Standard lagre er mer enn godt nok. Har vandervell i min motor..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now