Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

orginal balansert og skikkelig sammensatt med riktige tolleranser utifra bruk så kommer du egentli langt... er vel egentli mye dreiemoment som er dyrt og få holdbart. men kommer selfølgelig ann på resten av oppsett...

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Posted

takk for svarene. må sansynligvis bore opp en dimensjon. og skal avbalansere veiv og sjekke slitasjen der. bare lurte på type stempler som er anbefalt samt nye råder? toppen er overhalt portet. doble ventiler og de hardeste kammene til hydrauliske løftere fra piper. turbo er ikke bestemt enda. omsveist insug fra jenspeed. og mongoos eksos er det som skal på.

Posted

annerkjente kvalitets produsenter, råder er ikkje noe poeng så lenge du ikkje skal ha andre lengder egentli på den effekten vis du ikkje skal ha mye turtall for da spares jo selfølgelig mye med lettere stålråder.

trehjulsykel

Posted

Som nevnt, nedreide org stempler til 7.2-7.5 i komp, skikkelige ringer og blybronselager. GR.A(0611) toppaking med strekkbolter. HPHF oljepumpe og en godt rengjort/ny oljepickup

Posted

Drit i blybronse lager da vel.?. Var noe som var grådig flott for 20-30 år siden fordi de "slukte" spon og annen drit som i utgangspunktet ikke skulle være der om alt annet er i orden. Alt for myke enn hva som er optimalt. King feks er gode saker.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Jeg kjøpte av Jahrmann når han gjorde maskineringsjobben på motoren min.

Jahrman motorteknikk as for å være pinlig nøyaktig.

Var visst King han hadde best erfaring med.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...