Jump to content

Kule mods/oppgraderinger/stæsj til din Focus


Spock

Recommended Posts

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er stadig ute etter enkle og rimelige mods, det dukker som regel opp noe interessant når man surfer på ebay eller andre steder. Lakkering i motorrom eller skjerm i dashen har jeg ikke tenkt på.

 

Hadde et lite bomkjøp, klarte å bestille feil lampe:

 

IMG_8685web.jpg

 

Det er en Cree Q5, perfekt å ha til ryggelyset - men jeg var litt rask ved bestilling og valgte rød :o , og det fungerer dårlig.

 

IMG_8681web.jpg

 

Men jeg har bestilt ny - denne gangen vit :)

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Ikke så spennende, men kjekk å ha utstyr. En boks med reservesikringer og pærer spesielt til Focus MK2:

 

IMG_8647web.jpg

 

Kostet under hundrelappen fra ebay.co.uk

 

Lurer på om jeg skal legge i et par blå leds der også :lol:

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Har oppgradert lyset i hanskerommet. Du vet at det er riktig lysstyrke når det blir kraftig opplyst med blått selv midt på dagen :lol:

 

IMG_8719web.jpg

 

Er vel ikke helt sikker på kvaliteten på disse lampene - for de er i overkant billige:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110876656287

 

Det følger med opplegg slik at man kopler lampen med plugg rett i kontakten.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

kult ;) men hva er tanken til ford bak den rundingen med utskjæringer ved skruen oppe i høyre hjørnet? på focusen min mangler jeg det "dekslet" som kan skjæres ut eller hva jeg skal si, tror det kanksje kan ha blitt ødelagt av forrige eier eller noe, stygt er det hvertfall da jeg åpner hanskerommet (selvom jeg nesten aldri trenger åpne det) :P

 

Savnet du aux/usb før du byttet fra orginal spiller? i det "uthuket" som er ved siden av den rundingen jeg skriver om lenger opp sitter det aux hull på bilen min, ser orginalet ut på min så regner med at det er det også :P trodde det satt på alle modellene jeg:)

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker - men jeg mener at jeg leste et sted om en av og på bryter for airbag?? Mulig jeg husker feil.

 

Jeg var vant til både bedre lydkvalitet og å spille musikk fra minnekort - så originalspilleren forsvant fort :)

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk de nye Cree led pærene i dag - som skal brukes til ryggelyset

 

IMG_8732web.jpg

 

Men det ble ikke bra. På MK2 Focus monteres lyspæren inn fra siden og har en reflektor i bakkant. Dermed så ble denne fremoverlysende Cree pæren en dårlig løsning. Det lyser bedre med den originale glødepæren :huh: som jeg dermed beholdt.

 

Har funnet noen andre alternativer som jeg har bestilt - utprøving og eventuelle anbefalinger kommer etterhvert :)

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk de nye Cree led pærene i dag - som skal brukes til ryggelyset

 

IMG_8732web.jpg

 

Men det ble ikke bra. På MK2 Focus monteres lyspæren inn fra siden og har en reflektor i bakkant. Dermed så ble denne fremoverlysende Cree pæren en dårlig løsning. Det lyser bedre med den originale glødepæren :huh: som jeg dermed beholdt.

 

Har funnet noen andre alternativer som jeg har bestilt - utprøving og eventuelle anbefalinger kommer etterhvert :)

selger du disse? har du eventuelt link til de vis ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, legg ut noen bilder når stæsjet kommer :)

 

Jeg har fått et par nye lyspærer fra Ebay til ryggelyset - men venter på et par til, så jeg venter litt med utprøvingen av nye pærer.

 

Legger ut bilder fra lystestingen med Cree Q5 linsepæren jeg testet. Originalpæren først:

 

IMG_8738web.jpg

 

 

Cree Q5:

IMG_8737web.jpg

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Har den de samme lysene som MK II ?

 

Jeg ser at man kan få ryggelys på begge sider bak hvis man ønsker dette.

 

Ser at det er noen som har bygget om for å få bedre lys:

 

http://www.fordownersclub.com/forums/topic/29347-guide-fitting-second-reverse-light-ford-focus-mk2-mk25/

 

Det blir litt mer "clean" look også.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Fikk en pakke fra Ebay her om dagen:

 

IMG_8743web.jpg

 

 

En ryggelysarmtur til å ha på førersiden. Synes det blir litt mer clean å ha det symmetrisk bak en originalt:

 

IMG_8634web.jpg

 

 

Da får jeg også bruk for den røde Cree Q5 pæren jeg fikk ved en feil:

 

IMG_8685web.jpg

 

 

Mulig jeg bygger om slik at jeg også får hvitt lys i den nye armaturen - vi får se. Ellers har jeg mottatt en del lyskilder for utprøving til litt av hvert - og flere er på vei, det er mye å finne på Ebay gitt :blush:

 

IMG_8744web.jpg

 

Testrapporter kommer :)

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...